Translate

Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2019

Ποιά είναι η διαφορά ανάμεσα στη βουδιστική Τάντρα και στην ινδουιστική Τάντρα.

Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στην προσέγγιση τον Σίβα και του Σαράχα προς την Τάντρα;

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΟΥΣΙΩΔΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑ. Σε ό,τι αφορά όμως τη μορφή, ναι, υπάρχει διαφορά. Οι θρησκείες διαφέρουν μόνο στη μορφή, οι θρησκείες διαφέρουν στη μεθοδολογία τους. Οι θρησκείες διαφέρουν σε ό,τι αφορά την πύλη στο θεϊκό, όχι όμως στο υπαρξιακό επίπεδο. Και υπάρχουν δύο θεμελιώδεις διαφορές: από τη μια, το μονοπάτι της αφοσίωσης, της αγάπης κι από την άλλη, το μονοπάτι του διαλογισμού, της επίγνωσης. Αυτές οι δύο διαφορές παραμένουν.


Η προσέγγιση του Σίβα είναι μέσα από την αφοσίωση, την αγάπη, την προσευχή. Η προσέγγιση του Σαράχα είναι μέσα από το διαλογισμό και τη συνειδητότητα. Η διαφορά εξακολουθεί να είναι τυπική, επειδή είτε μέσα από την αγάπη είτε μέσα από το διαλογισμό μπορείς να φτά­σεις στον ίδιο στόχο. Τα βέλη απελευθερώνονται από διαφορετικές γωνίες, αλλά φτάνουν στον ίδιο στόχο.
Τελικά, το τόξο δεν έχει σημασία. Δεν έχει σημασία το είδος του τό­ξου που διάλεξες, όταν έχεις φτάσει στο στόχο. Αυτά είναι τα δύο τόξα, επειδή οι άνθρωποι βασικά χωρίζονται σε σκεπτόμενους και σε συναι­σθηματικούς. Μπορείς να προσεγγίσεις την πραγματικότητα είτε μέσα από τη σκέψη είτε μέσα από το συναίσθημα.

Η βουδιστική προσέγγιση, η προσέγγιση του Βούδα και του Σαράχα, γίνεται μέσα από τη σκέψη. Ο Σαράχα κινείται βασικά μέσα από το νου. Βέβαια ο νους πρέπει να μείνει πίσω, αλλά είναι ο νους που πρέπει να μείνει πίσω. Σιγά - σιγά, ο νους πρέπει να εξαφανιστεί μέσα στο διαλογισμό, μα είναι ο νους που πρέπει να εξαφανιστεί, είναι η σκέψη που πρέπει να μετασχηματιστεί και να δημιουργηθεί η κατάσταση της μη σκέψης. 
Να θυμάσαι όμως: Η κατάσταση της μη σκέψης μπορεί να δημιουργηθεί μόνο αφήνοντας τις σκέψεις σιγά - σιγά. Έτσι, όλη η ερ­γασία αφορά το τμήμα της σκέψης.
Η προσέγγιση του Σίβα είναι μέσα από το συναίσθημα, από την καρδιά. Πρέπει να μετασχηματιστεί το συναίσθημα. Πρέπει να μετα­σχηματιστεί η αγάπη, ώστε να γίνει προσευχή. Στο δρόμο του Σίβα υπάρχει η θεότητα και ο αφοσιωμένος, ο μπαγκουά ν και η μηάκτα. Στην τελευταία κορυφή, ο ένας χάνεται μέσα στον άλλο.

Άκου αυτό προσεκτικά: Όταν η Τάντρα του Σίβα φτάνει στον υπέρ­τατο οργασμό, το εγώ διαλύεται μέσα στο εσύ και το εσύ διαλύεται μέσα στο εγώ. Τα δύο ενώνονται σε ένα. Γίνονται μια ενότητα. Όταν η Τάντρα του Σαράχα φτάνει στην υπέρτατη κορυφή, δεν υπάρχει ούτε σωστό ούτε αλήθεια ούτε εγώ ούτε εσύ. Και τα δύο εξαφανίζονται. Δύο μηδενικά, δύο άδειοι χώροι διαλύονται ο ένας μέσα στον άλλο.
Όλη η προσπάθεια του μονοπατιού του Σαράχα είναι το να διαλύσει τη σκέψη — και το εγώ και το εσύ είναι τμήματα της σκέψης. Όταν η σκέψη έχει διαλυθεί εντελώς, πώς μπορείς να ονομάσεις τον εαυτό σου εγώ’; Και ποιόν θα ονομάσεις Θεό σου; Ο Θεός είναι τμήμα της σκέψης, είναι δημιούργημα της σκέψης, κατασκεύασμα της σκέψης, κατασκε­ύασμα του νου. Έτσι λοιπόν, όλα τα κατασκευάσματα του νου διαλύονται και προβάλλει η σούννα, το κενό.

Στο μονοπάτι του Σίβα, δεν αγαπάς πλέον τη μορφή, δεν αγαπάς πλέον τον άνθρωπο, αλλά αρχίζεις να αγαπάς ολόκληρη την ύπαρξη. Ολόκληρη η ύπαρξη γίνεται το δικό σου εσύ’ και απευθύνεσαι σε ολό­κληρη την ύπαρξη. Εγκαταλείπεις την κτητικότητα, εγκαταλείπεις τη ζήλια, εγκαταλείπεις το μίσος, εγκαταλείπεις κάθε αρνητικό συναίσθη­μα. Μ’ αυτόν τον τρόπο, το συναίσθημα γίνεται ολοένα και πιο καθαρό, ολοένα και πιο αγνό. Κι έρχεται μια στιγμή, που είναι καθαρή αγάπη. Σ’ εκείνη τη στιγμή της καθαρής αγάπης, διαλύεσαι μέσα στο εσύ και το εσύ διαλύεται μέσα σου. Εξαφανίζεσαι, μα αυτή η εξαφάνιση δεν είναι σαν δύο μηδενικά. Εξαφανίζεσαι όπως ο εραστής εξαφανίζεται μέσα στην ερωμένη και η ερωμένη εξαφανίζεται μέσα στον εραστή.

Μέχρις αυτού του σημείου υπάρχουν διαφορές, μα η διαφορά είναι τυπική. Πέρα απ’ αυτό, τί σημασία έχει αν εξαφανίζεσαι σαν εραστής και ερωμένη ή σαν δυο μηδενικά; Το βασικό ζήτημα, το θεμελιώδες ζήτημα είναι ότι εξαφανίζεσαι, ότι δεν μένει πίσω τίποτα, ότι δεν μένουν ίχνη. Αυτή η εξαφάνιση είναι η φώτιση.
Πρέπει λοιπόν να καταλάβεις ότι όταν σε έλκει η αγάπη, θα σε γοητεύσει ο Σίβα και το “Βιβλίο των Μυστικών" θα είναι η ταντρική σου βίβλος.
Αν σε έλκει ο διαλογισμός, τότε θα σε γοητεύσει ο Σαράχα. Εξαρτάται από σένα. Και οι δυο έχουν δίκιο και οι δύο πηγαίνουν στο ίδιο ταξίδι. Με ποιον θα ήθελες να ταξιδέψεις, είναι δική σου επιλογή. Αν μπορείς να είσαι μόνος κι ευτυχισμένος, τότε με τον Σαράχα. Αν δεν μπορείς να είσαι ευτυχισμένος όταν είσαι μόνος, και η ευτυχία έρχεται μόνο μέσα από τις σχέσεις, τότε με τον Σίβα. Αυτή είναι η διαφορά ανάμεσα στη βουδιστική Τάντρα και στην ινδουιστική Τάντρα.



Osho

"ΤΑΝΤΡΑ"