Translate

Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2017

Εσείς είστε η Πηγή είτε του θυμού είτε της αγάπης σας

Κάποιος σας προσέβαλε. Ο θυμός ξαφνικά εκρήγνυται, είστε σε έξαψη. Ο θυμός κυλάει προς αυτόν που σας έχει προσβάλει. Τώρα θα προβάλετε ολόκληρο αυτόν τον θυμό πάνω στον άλλο. Δεν έχει κάνει τίποτε. Εάν σας έχει προσβάλει, τί έχει κάνει; Απλώς σας έχει ερεθίσει, έχει βοηθήσει τον θυμό σας να αναδυθεί- αλλά ο θυμός είναι δικός σας.
Ο άλλος δεν είναι η πηγή· η πηγή βρίσκεται πάντοτε μέσα σας. Ο άλλος στοχεύει στην πηγή, αλλά εάν δεν υπάρχει θυμός μέσα σας, δεν μπορεί να αναδυθεί. 
Εάν χτυπήσετε έναν βούδα, θα ανα­δυθεί μόνο συμπόνια, επειδή μόνο συμπόνια υπάρχει μέσα του. Δεν θα αναδυθεί θυμός, επειδή δεν υπάρχει θυμός. 


Εάν πετάξετε έναν κουβά μέσα σ’ ένα ξερό πηγάδι, δεν θα πιάσετε τίποτε. Σ’ ένα πηγάδι γεμάτο νερό, πετάτε τον κουβά και βγάζετε νερό, αλλά το νερό είναι από το πηγάδι. Ο κουβάς απλώς το βοηθάει να βγει επά­νω. Έτσι, κάποιος που σας προσβάλει απλώς πετάει έναν κουβά μέσα σας, και μετά ο κουβάς θα βγει γεμάτος με θυμό, οργή ή φω­τιά που υπήρχε μέσα σας. Εσείς είστε η πηγή, να το θυμάστε.
Γι’ αυτήν την τεχνική, θυμηθείτε ότι εσείς είστε η πηγή όλων όσα συνεχίζετε να προβάλλετε επάνω στους άλλους. Και όποτε υπάρχει μια διάθεση υπέρ ή κατά, αμέσως κινηθείτε μέσα της και πηγαίνετε στην πηγή από όπου προέρχεται αυτό το μίσος. Παρα­μείνετε επικεντρωμένοι εκεί· μην κινείστε προς το αντικείμενο.

Κάποιος σας έδωσε την ευκαιρία να συνειδητοποιήσετε τον ίδιο σας τον θυμό· ευχαριστείστε τον αμέσως και ξεχάστε τον. Κλείστε τα μάτια σας, κινηθείτε εσωτερικά, και τώρα κοιτάξτε την πηγή από όπου προέρχεται αυτή η αγάπη ή αυτός ο θυμός. Από πού; Πηγαίνετε μέσα, κινηθείτε εσωτερικά. Εκεί θα βρείτε την πηγή, επειδή ο θυμός προέρχεται από τη δική σας πηγή.

Το μίσος, η αγάπη, όλα προέρχονται από την πηγή σας. Και εί­ναι εύκολο να πάτε στην πηγή τη στιγμή που είστε θυμωμένοι ή ερωτευμένοι ή μισείτε, επειδή τότε λειτουργείτε εν θερμώ. Τότε είναι εύκολο να κινηθείτε προς τα μέσα. Το σύρμα έχει ζεσταθεί και μπορείτε να το επεξεργαστείτε, μπορείτε να κινηθείτε εσωτε­ρικά με αυτή τη θέρμη. Και όταν φθάσετε σ’ ένα δροσερό σημείο μέσα σας, ξαφνικά θα συνειδητοποιήσετε μια διαφορετική διά­σταση, έναν διαφορετικό κόσμο που ανοίγεται μπροστά σας. Χρησιμοποιήστε τον θυμό, χρησιμοποιήστε το μίσος, χρησιμοποιήστε την αγάπη για να διεισδύσετε στο εσωτερικό.

Ένας από τους μεγαλύτερους δασκάλους Ζεν, ο Λιν Τσι, συνήθιζε να λέει:
- Όταν ήμουν νέος, ήμουν ενθουσιασμένος με την κωπηλασία. Είχα μια μικρή βάρκα, και πήγαινα στη λίμνη μόνος μου. Έμενα εκεί για ώρες ολόκληρες.
Κάποτε έτυχε να διαλογίζομαι στη βάρκα μου με κλειστά μά­τια, μια όμορφη νύχτα. Τότε πλησίασε μια άλλη βάρκα ακολου­θώντας το ρεύμα και χτύπησε τη βάρκα μου. Τα μάτια μου ήταν κλειστά, έτσι σκέφτηκα: 
- Κάποιος είναι εδώ με τη βάρκα του και χτύπησε τη δική μου βάρκα. 
Θυμός γεννήθηκε μέσα μου. 

Άνοιξα τα μάτια μου και ήμουν έτοιμος να πω θυμωμένος κάτι σ’ αυτόν τον άνθρωπο, αλλά τότε συνειδητοποίησα ότι η βάρκα ήταν άδεια! Και δεν υπήρχε τρόπος να εκτονωθεί ο θυμός μου. Προς ποιόν θα τον εξέφραζα; Η βάρκα ήταν άδεια, απλώς έπλεε ακολουθώντας το ρεύμα από μόνη της και ήρθε και χτύπησε τη βάρκα μου. Έτσι δεν υπήρχε τίποτε να κάνω. Δεν υπήρχε δυνατότητα να εκτονώσω τον θυμό μου σε μια άδεια βάρκα.

Έτσι ο Λιν Τσι είπε:
- Έκλεισα τα μάτια μου. Ο θυμός ήταν εκεί, αλλά δεν μπορούσε να βρει διέξοδο. Έκλεισα τα μάτια μου και απλώς κινήθηκα προς τα πίσω μαζί με τον θυμό. Και η άδεια βάρκα έγινε η συνειδητοποίησή μου. Έφτασα σ’ ένα σημείο μέσα μου εκείνη τη σιωπηλή νύχτα. Εκείνη η άδεια βάρκα έγινε ο δάσκαλός μου. 

Και τώρα εάν κάποιος έρχεται και με προσβάλλει, γελάω και λέω: Και αυτή η βάρκα είναι επίσης άδεια. Κλείνω τα μάτια και πηγαίνω μέσα.


Συναισθηματική ευδαιμονία
Osho