Translate

Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014

Αναγνωρίζοντας τον Άντρα και τη Γυναίκα μέσα μου

"Βιωματική εμπειρία" 

Αρσενικό-Θηλυκό, Γιανγκ-Γιν. Ή Θηλυκό και αρσενικό, Γιν και Γιανγκ. Όπως και να το δει κανείς, είναι αναμφισβήτητα δύο ποιότητες που ενώνονται σε μία. Και για να το θέσω σωστότερα, θα έπρεπε να ενώνονται σε μία για να μπορούμε να βιώσουμε την ισορροπία μέσα μας αλλά και στις σχέσεις μας με το άλλο φύλο.

Ωραίος πρόλογος! 
Κάπως γενικόλογος όμως και λίγο αφοριστικός. Επειδή λοιπόν, κατά την άποψή μου, οι γενικόλογες και αφοριστικές διατυπώσεις είναι κενές περιεχομένου και ουσίας αν δε στηρίζονται στο βίωμα, θα μιλήσω προσωπικά.
Στο παρελθόν η σχέση μου με το αρσενικό και το θηλυκό μέσα μου ήταν ασαφής και απροσδιόριστη. Μάλλον δεν είχα ιδέα ότι βίωνα ανισορροπία εσωτερικά. Αυτό που αντιλαμβανόμουν βέβαια ήταν ότι είχα πολύ δυνατή αρσενική ενέργεια η οποία εκδηλωνόταν σε όλα τα επίπεδα της ζωής μου, στην οικογένεια, στη δουλειά, στις φιλικές μου σχέσεις και φυσικά στις ερωτικές.

Ήμουν, με λίγα λόγια, πολύ δυναμική και αποφασιστική, αναλάμβανα πρωτοβουλίες, είχα συχνά ηγετικό ρόλο και ταυτόχρονα, με αυτόν τον τρόπο, περιόριζα το δυναμισμό και τις πρωτοβουλίες των άλλων. Το ενδιαφέρον βεβαίως με αυτή μου τη συμπεριφορά ήταν ότι παράλληλα γκρίνιαζα γιατί κουβαλούσα πολλές ευθύνες, έπρεπε εγώ να τα κάνω όλα αφού κανείς άλλος δεν ήταν αρκετά υπεύθυνος για να τα κάνει, κτλ. κτλ.

Σε ό,τι αφορά ειδικώς τη σχέση μου με το άλλο φύλο, η κατάσταση ήταν παρόμοια. Ερωτευόμουν άντρες που ελκύονταν από την εμφάνιση και το δυναμισμό μου αλλά που τελικά με τον ένα ή τον άλλο τρόπο με απογοήτευαν και η σχέση κατέληγε σε αδιέξοδο. Κάθε φορά λοιπόν και εγώ οδηγούμουν στο συμπέρασμα ότι είμαι άτυχη, ότι πάντα πέφτω σε άντρες ακατάλληλους για μένα, ότι η ζωή δεν με ευνοεί στον ερωτικό τομέα και ότι βέβαια φταίνε όλοι οι άλλοι, εκτός από μένα.

Όλα αυτά μέχρι τη στιγμή που γνώρισα την Τάντρα. Δηλαδή μέχρι τη στιγμή που γνώρισα τη Δέσποινα Παλαμάρη και μέσω αυτής την Τάντρα. Έως τότε δεν είχα ξανακούσει ποτέ περί Ταντρικής φιλοσοφίας και θεραπείας. Η πρώτη προσέγγιση όμως ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, κυρίως διότι συνέπεσε με μία ακόμη ερωτική απογοήτευση. Η ιδέα ότι βασική προϋπόθεση για μία υγιή και ουσιαστική ερωτική σχέση είναι η εξασφάλιση της ισορροπίας του αρσενικού και του θηλυκού μέσα μας με έκανε να συνειδητοποιήσω ότι όσα είχαν συμβεί μέχρι εκείνη τη στιγμή στην ερωτική μου ζωή ήταν αποτέλεσμα δικών μου επιλογών, ασυνείδητων προφανώς αλλά όχι τυχαίων.
Σταδιακά μέσω ατομικών συνεδριών και ομαδικών σεμιναρίων, εστιασμένων στην Ταντρική θεραπεία, άρχισαν να μου αποκαλύπτονται οι βαθύτερες αιτίες των δυσκολιών που αντιμετώπιζα στην ερωτική μου ζωή. Το γεγονός ότι μέχρι τότε η αρσενική μου πλευρά, υπερτροφική και απειλητική, καταπίεζε τη θηλυκή με έκανε να επιλέγω ή καλύτερα να ερωτεύομαι άντρες που είχαν περισσότερο ανεπτυγμένη τη θηλυκή τους ενέργεια παρά την αρσενική. Και για να μην παρεξηγηθώ, θα πρέπει να διευκρινίσω ότι δεν εννοώ άντρες θηλυπρεπείς. Ίσα-ίσα! Ήταν άντρες με πολύ ωραία αρσενική ενέργεια την οποία όμως δεν εκδήλωναν όταν και όπου έπρεπε. 

Η αρχική έλξη μεταξύ μας ήταν δεδομένη λόγω της πόλωσης. Τα ετερώνυμα έλκονται: η δική μου αρσενική ενέργεια με τη δική τους θηλυκή. Στην πορεία όμως εκείνοι ένιωθαν ευνουχισμένοι από το δικό μου δυναμισμό και εγώ απογοητευόμουν αφού δεν έβλεπα στο πρόσωπό τους τον άντρα που ήθελα! Το πρόβλημα λοιπόν βρισκόταν μέσα μου. Εγώ επέλεγα να κινούμαι κυρίως με την αρσενική μου πλευρά και να έχω στο περιθώριο τη θηλυκή. Δεν ήταν τυχαίο λοιπόν που επέλεγα τους άντρες αυτούς!

Ακόμα πιο ενδιαφέρον όμως από αυτές τις συνειδητοποιήσεις είναι ότι η Τάντρα μου έδειξε τρόπους να αφυπνίσω το θηλυκό μέσα μου και να το φέρω σε ισορροπία με το αρσενικό ώστε οι δύο αυτές ποιότητες να αποκτήσουν «ερωτική» σχέση. Να πορεύονται μαζί και καθεμία να αναδύεται όταν και όσο χρειάζεται. Εξακολουθώ να διαθέτω δυναμισμό και να αναλαμβάνω πρωτοβουλίες. Τώρα πια όμως φροντίζω όλα αυτά να τα εκδηλώνω και με θηλυκή ποιότητα. Και αυτό βρίσκει ανταπόκριση όχι μόνο σε ό,τι αφορά τον ερωτικό τομέα της ζωής μου αλλά και στην καθημερινότητά μου. 

Στο παρελθόν επέλεγα από τις θηλυκές μου ποιότητες να εκδηλώνεται κυρίως η «μαμά», με δυναμισμό και πάλι, προστατευτικότητα, φροντίδα, αγάπη. Τώρα πια έχω ανακαλύψει και τις άλλες ποιότητες που διαθέτω: τη «γατούλα» που με νάζι φροντίζει να πάρει αυτό που θέλει, την «ερωμένη» που ξέρει να χαρίζει απόλαυση αλλά και να απολαμβάνει, το «θηλυκό» που έχει ανάγκη τη φροντίδα, τη στήριξη και το βαθύ και ουσιαστικό βλέμμα του άντρα που αγαπάει, τη «γυναίκα» που βρίσκεται πάντα εκεί για να στηρίξει με τη σειρά της το αρσενικό που έχει δίπλα της, ακόμα και τη «μαμά», όταν χρειαστεί! Και όλα με αγάπη και νοιάξιμο!
Να επισημάνω βέβαια πως δεν υπαινίσσομαι ότι όλα αυτά τα έχω επιτύχει στην τελειότητά τους. Αντιθέτως, στην προσπάθεια βρίσκομαι. Διανύω όμως, με συνοδοιπόρο την Τάντρα, μία διαδρομή που μου έχει ανοίξει νέους ορίζοντες και με έχει κάνει να νιώθω καλύτερα με τον εαυτό μου και με τους άλλους γύρω μου. Στην πραγματικότητα, αυτό που έχει συμβεί είναι πως έχω μάθει βαθύτερα τον εαυτό μου και κυρίως που τον έχω αγαπήσει περισσότερο ...και τον αρσενικό και τον θηλυκό!


Γ. Μ.