«Έρωτας είναι η συγχώνευση με ένα άτομο. Η βαθιά οικειότητα που έχουν δυο καρδιές, τόσο βαθιά που αρχίζουν να χορεύουν μέσα στην ίδια αρμονία. Αν και οι καρδιές είναι δύο η αρμονία είναι μία, η μουσική είναι μία, ο χορός είναι ένας...
Αυτό που είναι έρωτας ανάμεσα σε δύο άτομα είναι η αφοσίωση ανάμεσα σε ένα άτομο κι ολόκληρη την Ύπαρξη. Το άτομο χορεύει μέσα στα κύματα του ωκεανού, χορεύει με τα δέντρα, με τον ήλιο, με τα αστέρια. Η καρδιά του ανταποκρίνεται στο άρωμα των λουλουδιών, στο τραγούδι των πουλιών, στις σιωπές της νύχτας. Η αφοσίωση είναι ο θάνατος της προσωπικότητας. Αυτό που είναι θνητό μέσα σου φεύγει από μόνο του. Μόνο το αθάνατο παραμένει, το αιώνιο αθάνατο, το άφθαρτο. Και φυσικά το άφθαρτο δεν μπορεί να είναι διαχωρισμένο από την Ύπαρξη η οποία είναι άφθαρτη, συνεχίζεται πάντα και δεν γνωρίζει ούτε αρχή ούτε τέλος».
Osho
Ο άντρας και η γυναίκα είναι ο ένας το μισό του άλλου αλλά είναι αντίθετες πολικότητες. Οι αντίθετες υπάρξεις τους έλκουν η μια την άλλη. Όσο πιο μακριά βρίσκονται τόσο πιο μεγάλη είναι η έλξη. Όσο περισσότερο διαφέρουν ο ένας από τον άλλον τόσο μεγαλύτερη είναι η χάρη, η ομορφιά και η έλξη. Εκεί όμως βρίσκεται το πρόβλημα. Όταν έλθουν κοντά θέλουν να έλθουν ακόμα πιο κοντά, να λιώσουν ο ένας μέσα στον άλλον. Θέλουν να γίνουν ένα, ένα αρμονικό όλο. Όλη η έλξη τους όμως εξαρτάται από τη διάλυση του αντιθέτου. Αν η ερωτική σχέση δεν είναι συνειδητή πρόκειται να δημιουργήσει μεγάλα βάσανα και μεγάλες έγνοιες. Αν οι δυο σύντροφοι έχουν επίγνωση ότι είναι μια συνάντηση αντιθέτων και ότι δεν χρειάζεται να το κάνουν διαμάχη τότε υπάρχει μια σπουδαία ευκαιρία να καταλάβουν την εντελώς αντίθετη οπτική και να την απορροφήσουν. Τότε η κοινή ζωή του άντρα και της γυναίκας μπορεί να γίνει μια όμορφη αρμονία.
Όλες οι διαμάχες στον κόσμο συμβαίνουν εξαιτίας της έλλειψης κατανόησης. Αντί να χάνεις τον καιρό σου καυγαδίζοντας προσπάθησε να καταλάβεις τον άλλον. Προσπάθησε να δεις με τα μάτια του άντρα. Προσπάθησε να δεις με τα μάτια της γυναίκας. Τέσσερα μάτια είναι καλύτερα από δύο. Με τέσσερα μάτια, σου είναι διαθέσιμες και οι τέσσερις διαστάσεις. Συνήθως ο άντρας και η γυναίκα όταν βρίσκονται μαζί είτε καυγαδίζουν είτε κάνουν έρωτα. Και στις δυο αυτές περιπτώσεις συνδέονται με το σώμα, με το σωματικό μέρος, με τη βιολογία, με τις ορμόνες. Ποτέ δεν κάθονται σιωπηλά επί μια ώρα μαζί ώστε να αισθανθεί ο ένας την συνειδητότητα του άλλου. Να συνδεθεί ο ένας με τον βαθύτερο πυρήνα του άλλου, ώστε οι ψυχές να μην μένουν χωρισμένες.
Αν θέλεις μια βαθύτερη σχέση με τον άνθρωπο σου πρέπει να μάθεις να είσαι περισσότερο διαλογιστικός. Ο έρωτας μόνο δεν είναι αρκετός. Ο έρωτας μόνος του είναι τυφλός. Ο διαλογισμός του δίνει μάτια. Και από τη στιγμή που ο ερωτάς σου είναι και τα δυο, έρωτας και διαλογισμός, τότε γίνεστε συνταξιδιώτες. Τότε δεν είναι μια συνηθισμένη σχέση ενός άντρα και μιας γυναίκας αλλά μια βαθιά φιλία, στο μονοπάτι για την ανακάλυψη των μυστηρίων της ζωής.
Όπως ο άντρας και η γυναίκα είναι τα δυο μισά ενός Όλου έτσι ακριβώς συμβαίνει με τον έρωτα και τον διαλογισμό. Με τον διαλογισμό ο έρωτας παίρνει καινούρια χρώματα, καινούρια μουσική, καινούρια τραγούδια, καινούριους χορούς επειδή σου δίνει την ενόραση να καταλάβεις και να κατανοήσεις το πολικό αντίθετο. Σου δίνει την ποιότητα της σιωπής, της επίγνωσης, του υπομονετικού ακούσματος και την ικανότητα να βάζεις τον εαυτό σου στη θέση του άλλου.
Αν είσαι ερωτευμένη με έναν άντρα τότε ο διαλογισμός είναι το καλύτερο δώρο που μπορείς να του προσφέρεις. Αν είσαι ερωτευμένος με μια γυναίκα τότε ο διαλογισμός θα είναι καλύτερο δώρο από το καλύτερο διαμάντι στον κόσμο. Θα γεμίσει τη ζωή σου με χαρά. Ο Δυτικός άνθρωπος χάνει το άνθισμα της ζωής επειδή δεν ξέρει τίποτε από διαλογισμό και ο άνθρωπος της Ανατολής χάνει επειδή δεν ξέρει τίποτε από έρωτα. Η συνάντηση του Διαλογισμού και του Έρωτα είναι η συνάντηση του Άντρα και της Γυναίκας. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείται ένα Υπερβατικό Ον που δεν είναι ούτε άντρας ούτε γυναίκα. Δημιουργώντας αυτό το Υπερβατικό Ον πάνω στη Γη τότε υπάρχει Ελπίδα.
Αποσπάσματα από το
“Osho Διαλογισμός ταξίδι στο εδώ και τώρα”
(εκδόσεις ρεμπελ)