Translate

Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2024

Η μοναχικότητα με έχει διδάξει να εκτιμώ τον εαυτό μου

Με ρωτούν γιατί είμαι χωρίς σύντροφο για τόσο πολύ καιρό.
 
Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι η μοναχικότητα είναι κακή, ότι ο μόνος είναι πάντα λυπημένος και βαριεστημένος, αλλά η μοναχικότητα είναι εξαίρετος σύντροφος και δάσκαλος. 

Δεν είμαι από εκείνους τους ανθρώπους που αντικαθιστούν τα συναισθήματα με φευγαλέα σώματα. 

Έχω την ιδέα ότι μετά από έναν χωρισμό πρέπει να αφιερώσουμε λίγο χρόνο για να σκεφτούμε, να ξεκουραστούμε πνευματικά, να κάνουμε γενικό service και να επισκευάσουμε συναισθηματικά τον εαυτό μας. 

Ότι τα φιλιά μου, τα χάδια μου, το σώμα μου, ο κόσμος μου είναι για κάποιον ξεχωριστό, για κάποιον που τα κερδίζει και δεν μου χρειάζεται να περιφέρομαι, δίνοντάς τα οπουδήποτε. Κάποτε αγαπούσα πολύ, δεν εξελίχθηκε όπως φανταζόμουν, τώρα παίρνω το χρόνο μου για να θεραπευτώ και να συνεχίσω. 

Η μοναχικότητα με έχει διδάξει να εκτιμώ την παρέα μου, με βοηθά να θεραπευτώ, να είμαι αυστηρός με τις επιλογές μου, να επιλέξω το σωστό άτομο, πρώτα αγαπώντας τον εαυτό μου και στη συνέχεια αγαπώντας κάποιον άλλο, που δεν θα τιμωρεί, δεν θα χτίζει τείχη, δε θα θέλει να με ελέγχει, δεν θα με ξεσκίζει διότι δεν συνεμορφώθην προς τας υποδείξεις. 

Το να πηγαίνεις μόνος σου στον κινηματογράφο, να τρως μόνος, να πίνεις μια μπύρα μόνος σου, να ταξιδεύεις μόνος σου, δεν είναι τόσο κακό όσο φαίνεται, μαθαίνεις να απολαμβάνεις τον εαυτό σου, να φροντίζεις τον εαυτό σου, να επικοινωνείς με τον εαυτό σουοπότε όταν φτάσει το σωστό άτομο, ξέρεις πώς να εκτιμήσεις τον χρόνο που σου αφιερώνει, αλλά και τον χώρο που σου αφήνει.

Αγαπάς επειδή το θέλεις, όχι επειδή το χρειάζεσαι.

Και σίγουρα δεν χρειάζεσαι κάποιο άτομο, που επιχειρεί να σε αποξενώσει από τον εαυτό σου, όπως η γοργόνα με τον ψαρά στο παραμύθι του Όσκαρ Ουάιλντ. Το τέλος έρχεται όταν σταματήσουμε να μιλάμε στον εαυτό μας. Είναι το τέλος της πραγματικής σκέψης και η απαρχή της μοναξιάς. Και φοβάμαι αυτόν που καταργεί την μοναχικότητά μου χωρίς να μου αντιπαρέχει, μια παρεμφερή συντροφιά.

"Παλιά πίστευα πως το χειρότερο πράγμα στη ζωή 
είναι να καταλήξεις στο τέλος να είσαι μόνος. Δεν είναι έτσι. Το χειρότερο πράγμα στη ζωή είναι, να καταλήξεις με ανθρώπους που σε κάνουν να νιώθεις μόνος", είπε ο Robin Williams.

Από τις τόσες φορές που έχεις απογοητευτεί, καταλαβαίνεις, ότι αν η αγάπη δεν είναι αληθινή, καλύτερα να μείνει μακριά... Μέχρι που το άτομο που προορίζεται για σένα, να εμφανισθεί στη ζωή σου, ακόμη κι αν δεν έρθει ποτέ.

"Eίμαστε όλοι νησιά, σε μια κοινή θάλασσα", είπε η Anne Lindbergh.

Μοναχικότητα λοιπόν, όχι τόσο για να ζούμε ειρηνικά, αλλά μήπως καταφέρουμε σαν νησιά, να βυθιστούμε ειρηνικά.

Θανάσης Πολυζόπουλος