Δέξου τον εαυτό σου έτσι όπως είναι. Είναι δύσκολο, πολύ δύσκολο, γιατί αν σκεφτείς τον εαυτό σου έτσι όπως είναι, θα νιώσεις άσχημα. Από πού προέρχεται αυτή η δυσφορία;
Προέρχεται από τους διαφόρους δασκάλους που σε δίδαξαν. Και αυτοί οι δάσκαλοι είναι οι μεγαλύτεροι δηλητηριαστές της ζωής. Δεν είναι στ’ αλήθεια δάσκαλοι, είναι εχθροί.
Έχουν πει, "αυτό είναι ζωώδες, το άλλο είναι ζωώδες, ενώ εσύ είσαι άνθρωπος." Τι εννοούν;
Εννοούν: "Αρνήσου οτιδήποτε είναι ζωώδες μέσα σου." Κι εγώ σας λέω ότι ο άνθρωπος δεν είναι εναντίον του ζώου. Ο άνθρωπος είναι το ανώτερο ζώο, η πιο ψηλή κορυφή. Αν αρνηθείς τη ζωώδη πλευρά, αρνείσαι την ίδια την πηγή τής ζωής. Και τότε θα είσαι πάντα ψεύτικος.
Αν κάνεις έρωτα σε μια γυναίκα και αρνείσαι το ζώο, τι θα κάνεις; Να γιατί πολλοί άνθρωποι έγιναν σχεδόν ανίκανοι ν’ αγαπήσουν. Ίσως σου κάνει εντύπωση, αλλά στην Ανατολή, νομίζω ότι οι ενενήντα εννέα στις εκατό γυναίκες δεν έχουν γνωρίσει ποτέ το σεξουαλικό οργασμό. Το ίδιο συνέβαινε και στη Δύση, αλλά τώρα άλλαξε.
Ενενήντα εννέα στις εκατό γυναίκες δεν έχουν γνωρίσει ποτέ τη σεξουαλική έκσταση, αφού ποτέ δεν τους είχε επιτραπεί. Οι άντρες μπορούσαν να είναι λίγο ζωώδεις, αλλά οι γυναίκες ποτέ. Έπρεπε να μένουν άκαμπτες όταν έκαναν έρωτα, πεθαμένες, σχεδόν σαν πτώματα. Δεν έπρεπε να δείξουν κανένα αίσθημα, δεν έπρεπε να δείξουν ότι απολαμβάνουν, γιατί μόνο οι πρόστυχες γυναίκες απολαμβάνουν το σεξ. Μια πόρνη μπορεί να το απολαύσει, ποτέ όμως μια παντρεμένη γυναίκα.
Αν η παντρεμένη γυναίκα απολαμβάνει το σεξ και βρίσκεται σε έκσταση, τότε ο σύζυγος θα πληγωθεί και θα σκεφτεί ότι η γυναίκα του δεν είναι καλή, γιατί θα έπρεπε να συμπεριφέρεται σαν θεά και όχι σαν ζώο. Για να φέρεσαι όμως σαν θεά, χωρίς να είσαι, δεν μπορεί παρά να είναι ψεύτικο. Η γυναίκα ξαπλώνει σαν νεκρή, σαν πτώμα, χωρίς συναισθήματα. Η λέξη συγκίνηση, όμως, έρχεται από τη λέξη κίνηση. Όταν νιώθεις ένα συναίσθημα, ολόκληρο το είναι σου κινείται, είναι ευχαριστημένο, πάλλεται, είναι ζωντανό. Εκείνη όμως πρέπει να μένει σαν πτώμα, πεθαμένη. Τότε είναι καλή γυναίκα, τότε έχει ξεπεράσει το ζώο. Αν όμως αρνείσαι το σεξ και λες ότι είναι ζωώδες, τότε θα πρέπει να το κρύψεις.
Ενενήντα εννέα στις εκατό γυναίκες δεν έχουν γνωρίσει ποτέ τη σεξουαλική έκσταση, αφού ποτέ δεν τους είχε επιτραπεί. Οι άντρες μπορούσαν να είναι λίγο ζωώδεις, αλλά οι γυναίκες ποτέ. Έπρεπε να μένουν άκαμπτες όταν έκαναν έρωτα, πεθαμένες, σχεδόν σαν πτώματα. Δεν έπρεπε να δείξουν κανένα αίσθημα, δεν έπρεπε να δείξουν ότι απολαμβάνουν, γιατί μόνο οι πρόστυχες γυναίκες απολαμβάνουν το σεξ. Μια πόρνη μπορεί να το απολαύσει, ποτέ όμως μια παντρεμένη γυναίκα.
Αν η παντρεμένη γυναίκα απολαμβάνει το σεξ και βρίσκεται σε έκσταση, τότε ο σύζυγος θα πληγωθεί και θα σκεφτεί ότι η γυναίκα του δεν είναι καλή, γιατί θα έπρεπε να συμπεριφέρεται σαν θεά και όχι σαν ζώο. Για να φέρεσαι όμως σαν θεά, χωρίς να είσαι, δεν μπορεί παρά να είναι ψεύτικο. Η γυναίκα ξαπλώνει σαν νεκρή, σαν πτώμα, χωρίς συναισθήματα. Η λέξη συγκίνηση, όμως, έρχεται από τη λέξη κίνηση. Όταν νιώθεις ένα συναίσθημα, ολόκληρο το είναι σου κινείται, είναι ευχαριστημένο, πάλλεται, είναι ζωντανό. Εκείνη όμως πρέπει να μένει σαν πτώμα, πεθαμένη. Τότε είναι καλή γυναίκα, τότε έχει ξεπεράσει το ζώο. Αν όμως αρνείσαι το σεξ και λες ότι είναι ζωώδες, τότε θα πρέπει να το κρύψεις.
Στην Αμερική, πριν από δυο - τρία χρόνια, ένας κατασκευαστής παιχνιδιών βρέθηκε σε μεγάλο μπελά και η υπόθεση έφτασε στο ανώτατο δικαστήριο, επειδή είχε κατασκευάσει μερικές κούκλες με γεννητικά όργανα. Ένα κορίτσι, αφού έχει πρόσωπο, πρέπει να έχει και μήτρα. Ένα αγόρι, αφού έχει πρόσωπο, πρέπει να έχει και πέος. Παιχνίδια με σεξουαλικά όργανα. Βρέθηκε σε μεγάλο μπελά και χρειάστηκε να καταστρέψει όλη την παραγωγή του. Έκανε κάτι όμορφο, αλλά το δικαστήριο δεν το επέτρεψε, η κοινωνία δεν το επέτρεψε.
Γιατί οι κούκλες σας δεν έχουν γεννητικά όργανα, όταν έχουν όλα τα υπόλοιπα; Θέλεις το παιδί να μη συνειδητοποιήσει το γεγονός; Τότε, δημιουργείς ένα ψεύτικο πρόσωπο. Και γιατί οι άνθρωποι θύμωσαν τόσο μ’ αυτά τα παιχνίδια; Τα παιχνίδια είναι παιχνίδια! Αλλά οι "καλοί" θύμωσαν και έσυραν τον άνθρωπο στα δικαστήρια. Κι εκείνος είχε κάνει κάτι πολύ όμορφο, κάτι ιστορικό. Τα παιδιά πρέπει να γνωρίζουν ολόκληρο το κορμί, γιατί ολόκληρο το κορμί είναι όμορφο.
Γιατί να το κρύψεις, γιατί να το κόψεις; Είναι ο φόβος, ένας βαθύς φόβος για τη ζωώδη πλευρά. Είσαστε όμως ζώα κι αυτό παραμένει γεγονός. Μπορείς να το ξεπεράσεις, μα δεν μπορείς να το καταστρέφεις.
Η καταστροφή σημαίνει ένα πράγμα: Αν καταστρέφεις κάτι, τότε δημιουργείς ένα ψεύτικο πρόσωπο, η μάσκα σου θα είναι κάτι ψεύτικο, η θεϊκότητά σου θα είναι μόνο μια μάσκα. Αν το ξεπεράσεις, τότε η θεϊκότητά σου θα είναι αυθεντική. Το ξεπέρασμα, όμως, σημαίνει να το δεχτείς, να περάσεις μέσα απ’ αυτό ξύπνιος, να μη χαθείς μέσα του. Να περάσεις μέσα απ’ αυτό και να πας πέρα απ’ αυτό. Η άρνηση όμως σημαίνει να μην μπεις μέσα του ποτέ, να μην το αντιμετωπίσεις ποτέ, να το προσπεράσεις.
Η καταστροφή σημαίνει ένα πράγμα: Αν καταστρέφεις κάτι, τότε δημιουργείς ένα ψεύτικο πρόσωπο, η μάσκα σου θα είναι κάτι ψεύτικο, η θεϊκότητά σου θα είναι μόνο μια μάσκα. Αν το ξεπεράσεις, τότε η θεϊκότητά σου θα είναι αυθεντική. Το ξεπέρασμα, όμως, σημαίνει να το δεχτείς, να περάσεις μέσα απ’ αυτό ξύπνιος, να μη χαθείς μέσα του. Να περάσεις μέσα απ’ αυτό και να πας πέρα απ’ αυτό. Η άρνηση όμως σημαίνει να μην μπεις μέσα του ποτέ, να μην το αντιμετωπίσεις ποτέ, να το προσπεράσεις.
Στη ζωή, όμως, δεν μπορείς να προσπεράσεις τίποτε, αν δεν περάσεις από μέσα του. Και, αν νομίζεις πως το προσπέρασες, θα παραμείνεις ανώριμος, παιδαριώδης, δεν θα μεγαλώσεις ποτέ. Τη ζωή πρέπει να τη ζήσεις. Μόνο τότε μεγαλώνεις.
Έρχεται μια στιγμή, που ξεπερνάς το σεξ, αλλά αυτή η στιγμή έρχεται μέσα από τη γνώση. Αυτή η στιγμή έρχεται μέσα από την εμπειρία, αυτή η στιγμή έρχεται βαθαίνοντας σε συνειδητότητα και αγάπη. Όχι μέσα από άρνηση, όχι μέσα από καταπίεση.
Έρχεται μια στιγμή, που ξεπερνάς το σεξ, αλλά αυτή η στιγμή έρχεται μέσα από τη γνώση. Αυτή η στιγμή έρχεται μέσα από την εμπειρία, αυτή η στιγμή έρχεται βαθαίνοντας σε συνειδητότητα και αγάπη. Όχι μέσα από άρνηση, όχι μέσα από καταπίεση.
OSHO
"Ο Σπόρος του Σιναπιού"