Translate

Κυριακή 1 Μαρτίου 2015

Άντρας - Γυναίκα Ο Χορός των Ενεργειών,

Ο κόσμος έχει ζήσει σε δυο κομμάτια.
Ο άντρας έχει φτιάξει το δικό του κόσμο, ενώ η γυναίκα έχει ζήσει στη σκιά κι εκεί, στη σκιά, έχει δημιουργήσει το δικό τnς κόσμο. Αυτό είναι θλιβερό, επειδή ο άντρας και η γυναίκα, για να ολοκληρωθούν, για να είναι ολόκληροι, πρέπει να έχουν όλες τις ποιότητες μαζί. Και οι άντρες και οι γυναίκες πρέπει να είναι τόσο απαλοί, όσο ένα ροδοπέταλο και τόσο σκληροί, όσο ένα σπαθί, μαζί και τα δυο. Έτσι, αν η περίσταση απαιτεί να είσαι σπαθί, είσαι έτοιμος. Αν η περίσταση απαιτεί να είσαι ροδοπέταλο, είσαι έτοιμος. Αυτή η ευελιξία, ανάμεσα στο τριαντάφυλλο και το σπαθί, θα κάνει τη ζωή σου πλουσιότερη.


Οι γυναίκες είναι περισσότερο διαλογιστικές, οι άντρες είναι περισσότερο στοχαστικοί, μπορούν να σκέφτονται καλύτερα. Όταν χρειάζεται σκέψη, άκου τον άντρα. Οι γυναίκες μπορούν να αισθανθούν καλύτε­ρα. Όταν χρειάζεται αίσθηση, άκου τη γυναίκα. Και για να γίνει η ζωή ολοκληρωμένη, χρειά­ζονται και τα δυο — και η σκέψη και η αίσθηση. Έτσι, αν είστε αληθινά ερωτευμένοι, θα γίνετε το σύμβολο yιv-γιανκ.

Έχεις δει το κινέζικο σύμβολο γιν-γιανγκ; Δύο ψάρια συναντιούνται και συγχωνεύονται σχεδόν το ένα μέσα στο άλλο, μέσα σε μια βα­θιά κίνηση, ολοκληρώνοντας τον κύκλο της ενέργειας. Άντρας και γυναίκα, θηλυκό και αρσενικό, μέρα και νύχτα, δουλειά και ξεκούραση, σκέψη και αίσθηση. Αυτά δεν είναι ανταγωνιστικά το ένα με το άλλο, είναι συμπληρωματικά. Κι αν αγαπάς μια γυναίκα ή έναν άντρα, συ­μπληρώνετε ο ένας τον άλλον. Άντρας και γυναίκα είναι δύο κομμάτια ενός όλου. Οι κόσμοι τους πρέπει επίσης να γίνουν ένα όλο και πρέπει να μοιραστούν όλες τις ποιότητες, χωρίς καμία διάκριση. 

Καμία ποιότητα δεν πρέπει να χαρακτηρίζεται ως θηλυκή ή αρσενική. Ο άντρας που είναι μόνο αρσενικός χάνει σπουδαία πράγματα στη ζωή του γίνεται χωρίς χυμούς, γίνεται σκληρός, σχεδόν νεκρός. Και η γυναίκα που ξεχνάει εντελώς πως να είναι σκληρή, πώς να επαναστατεί, αναπόφευκτα γίνεται σκλάβος, επειδή έχει μόνο απαλές ποιότητες. Τα τριαντάφυλλα δεν μπορούν να πολεμήσουν με τα σπαθιά. Θα συντριβούν, θα σκοτωθούν, θα καταστραφούν. Ο  ολοκληρωμένος άνθρωπος δεν έχει γεννηθεί ακόμη. Υπήρξαν άντρες και υπήρξαν γυναίκες, μα δεν έχουν υπάρξει ολοκληρωμένοι άνθρωποι.

Ο ανδρισμός μπορεί να έχει δύο διαστάσεις, όπως μπορεί να έχει και η θηλυκότητα δύο διαστάσεις. Ο αρσενικός νους μπορεί να είναι επιθετικός, βίαιος, καταστροφικός. Αυτή είναι μόνο μία πιθανότητα. Αυτό έχουν κάνει οι άντρες και η ανθρωπότητα έχει υποφέρει πολύ από αυτή τη διάσταση. Κι όταν οι άντρες επιχειρούν αυτή την αρνητι­κή πλευρά του ανδρισμού, οι γυναίκες φυσικά αρχίζουν να κινούνται στην αρνητική θηλυκότητα, για να κρατηθούν μαζί με τους άντρες. Αλλιώς, το ρήγμα θα είναι υπερβολικά μεγάλο, αγεφύρωτο. Όταν το θηλυκό είναι αρνητικό, είναι αδρανές, ληθαργικό, αδιάφορο.
Ο αρνητικός άντρας μπορεί να έχει γέφυρα μόνο με μια αρνητική γυναίκα. Οι θετικός ανδρισμός είναι πρωτοβουλία, δημιουργικότητα, περιπέτεια. Αυτές  είναι οι ίδιες ενέργειες που κινούνται σε διαφορετική διάσταση. Ο αρνητικός αντρικός νους γίνεται καταστροφικός ενώ ο θετικός αντρικός νους γίνεται δημιουργικός. Καταστροφικότητα και δημιουργικότητα δεν είναι δύο πράγματα, αλλά δύο της ιδίας ενέργειας. Η ίδια ενέργεια μπορεί να γίνει επιθετικότητα και η ίδια ενέργεια μπορεί να γίνει πρωτοβουλία. Όταν η επιθετικότητα γίνεται πρωτοβουλία έχει ομορφιά. Όταν  η βία γίνεται περιπέτεια, όταν η βία γίνεται εξερεύνηση, εξερεύνηση του καινούργιου, του άγνωστου, είναι τρομερά ευεργετική. 

Και ίδια είναι η περίπτωση και με το θηλυκό. Η αδράνεια είναι αρνητική, η δεκτικότητα είναι θετική. Μοιάζουν ίδιες, μοιάζουν πολύ όμοιες, θα χρειαστείς πολύ διεισδυτικά μάτια, για να δεις τη διαφορά ανάμεσα στην αδράνεια και τη δεκτικότητα. Η αδράνεια είναι στασιμότητα, είναι βαρεμάρα, είναι θάνατος.
Δεν υπάρχει τίποτα να περιμένεις, τίποτα να προσδοκείς, δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ τίποτα. Είναι πτώση σε λήθαργο, είναι πτώση σε ένα είδος αδιαφορίας. Η δεκτικότητα είναι καλωσόρισμα, είναι αναμονή, έχει προσευχή μέσα της. Η δεκτικότητα είναι μήτρα. 

Η αδιαφορία και ο λήθαργος είναι δηλητήρια. Το ίδιο πράγμα όμως που γίνεται αδιαφορία, μπορεί  να γίνει έλλειψη προσκόλλησης και έχει ένα εντελώς διαφορεπκό άρωμα. Η αδιαφορία μοιάζει ίδια με την έλλειψη προσκόλλησης, αλλά δεν είναι. Η αδιαφορία είναι απλώς έλλειψη ενδιαφέροντος. 
Η έλλειψη προσκόλλησης δεν είναι απουσία ενδιαφέροντος. Η έλλειψη προσκόλλησης είναι απόλυτο ενδιαφέρον, τρομερό ενδιαφέρον. Απολαμβάνεις τη στιγμή, όσο βρίσκεται εκεί κι όταν η στιγμή αρχίζει να εξαφανίζεται, όπως αναπόφευκτα πρόκειται να εξαφανιστεί το κάθε τι, την αφήνεις να φύγει. Αυτό είναι η έλλειψη προσκόλλησης.

Ο άντρας, για να είναι αληθινό αρσενικό, πρέπει να είναι περιπετειώδης, πρέπει να είναι δημιουργικός, πρέπει να είναι σε θέση να παίρνει όσο γίνεται περισσότερες πρωτοβουλίες. Η γυναίκα, για να είναι αληθινή γυναίκα, πρέπει να είναι μια δεξαμενή ενέργειας πίσω από τον άντρα, ώστε η περιπέτεια να μπορεί να έχει όσο γίνεται περισσότερη ενέργεια. Η ενέργεια θα χρειαστεί, ώστε η περιπέτεια να μπορεί να έχει έμπνευση, να έχει ποίηση, ώστε η περιπετειώδης ψυχή να μπορεί να χαλαρώσει μέσα στη γυναίκα και να ξαναγεμίζει με ζωή, να ανανεώνεται. 
Ο άντρας και η γυναίκα - και οι δυο μαζί- όταν κινούνται θετικά, είναι ένα όλο. Και το αληθινό ζευγάρι και υπάρχουν ελάχιστα αληθινά ζευγάρια - είναι εκείνο στο οποίο ο ένας συνδέεται με τον άλλο, με θετικό τρόπο.


Osho
Άντρας - Γυναίκα
"Ο Χορός των Ενεργειών"