Translate

Πέμπτη, 7 Ιουνίου 2018

Δεν ωριμάζεις συναισθηματικά ή πνευματικά απλά και μόνο επειδή μεγαλώνεις

Για πόσο ακόμα θα συνεχίζει να στοιχειώνει αυτό το ανόητο σεξ τον άνθρωπο; Μπαίνω στα εξήντα και είμαι ακόμη εκεί.

Το σεξ δεν έχει καμία σχέση με την ηλικία- μπορεί να γίνετε εξακοσίων ετών και αυτό θα είναι ακόμη εκεί. Έχει σχέση με την επίγνωση, όχι με την ηλικία. Να θυμάστε, δεν ωριμάζετε απλά και μόνο επειδή μεγαλώνετε. Μπορεί σωματικά να είστε εξήντα, και ψυχολογικά μπορεί να είστε γύρω στα δώδεκα, δε­κατρία ή το πολύ δεκατέσσερα' γι’ αυτό και είστε έτσι κολλη­μένοι. Ένα άτομο που ψυχολογικά είναι δεκατεσσάρων είναι αναπόφευκτο να στοιχειώνεται από το σεξ, και οι άνθρωποι μένουν κολλημένοι κάπου κοντά στα δεκατρία με δεκατέσσερα.

Η μέση πνευματική ηλικία της ανθρωπότητας είναι τα δώ­δεκα. Είναι απίστευτο το ότι οι άνθρωποι μένουν κολλημένοι σε τέτοια μικρή ηλικία. Τί συμβαίνει, και γιατί στα δώδεκα, δε­κατρία, δεκατέσσερα; Επειδή αυτή είναι η ηλικία κατά την το σεξ ωριμάζει μέσα σας, και καμία κοινωνία δεν θέλει να προχωρήσετε πέρα από αυτό το σημείο. Κάθε κοινωνία θέλει να παραμείνετε σεξουαλικά πεινασμένοι, επειδή ένα σεξουαλικά πεινασμένο άτομο είναι πολύ χρήσιμο γι’ αυτή την αρρωστημένη κοινωνία. 

Ένα σεξουαλικά πεινασμένο άτομο μπορεί να καθοδηγηθεί προς οποιαδήποτε κατεύθυνση πολύ εύκολα επει­δή βράζει μέσα του. Μπορείτε να τον κάνετε να κυνηγήσει τα χρήματα: τα χρήματα θα είναι το σεξ του, και όλη του η σεξου­αλική ενέργεια, η οποία είναι πεινασμένη, θα στραφεί προς τα χρήματα. Μετά τα χρήματα θα γίνουν ο αγαπημένος του, ο Θεός του, και για όλη του τη ζωή, θα τρέχει πίσω από τα χρήματα. Και φυσικά, το σεξ θα τον στοιχειώνει επειδή τα χρήματα δεν μπο­ρούν να το ικανοποιήσουν. Μπορείτε να μαζέψετε όσα χρήματα θέλετε, όμως πώς μπορούν να ικανοποιήσουν τη βασική σας ορ­μή; Η κοινωνία έχει εκτρέψει την επιθυμία σας και σας έχει δώ­σει έναν αντιπερισπασμό- σας έχει δώσει ένα παιχνίδι.

Και έτσι ξεκινάμε από την αρχή: το παιδί κλαίει, θέλει γάλα, και του δίνουν μια πιπίλα! Και το καημένο το παιδί αρχίζει να ρουφάει την πιπίλα και πιστεύει ότι είναι το στήθος της μητέ­ρας. Πόσο κακοί μπορούμε να γίνουμε; Αυτό είναι καθαρή κα­κία! Φέρεστε πολιτικά στο καημένο το παιδί, διπλωματικά, ύπουλα. Το καημένο το παιδί δεν έχει ακόμη την αντίληψη, για να μπορέσει να κάνει μια διάκριση ανάμεσα στην πιπίλα και το στήθος· έχει εξαπατηθεί. Τώρα, αν αργότερα αυτό το παιδί δεν σεβαστεί τη μητέρα του, μισήσει τη μητέρα του, δεν θα είναι περίεργο.

Μπορείτε να πάτε σε οποιονδήποτε ψυχαναλυτή και να τον ρωτήσετε, «Ποιό είναι το θεμελιώδες πρόβλημα κάθε ατό­μου;» και θα εκπλαγείτε όταν μάθετε ότι δεν θα σας πει τίποτε για νεύρωση, ψύχωση, σχιζοφρένεια, υστερία και τα λοιπά. Αν τον ρωτήσετε, «Ποιό είναι το θεμελιώδες πρόβλημα κάθε ψυ­χολογικά διαταραγμένου ατόμου;» θα σας πει, «Η μητέρα». Γιατί η μητέρα όμως; Επειδή εκείνη ήταν η πρώτη που άρχισε να εξαπατά το παιδί. Ήταν η πρώτη γνωριμία του παιδιού με τον κόσμο, και τώρα δεν μπορεί να εμπιστευτεί κανένα. Δεν μπορεί να εμπιστευτεί ούτε την ίδια του τη μητέρα, πώς μπορεί να εμπιστευτεί κάποιον άλλο; Και όταν το παιδί έκλαιγε και ήθελε να το πάρουν αγκαλιά, εκείνη δεν ήταν διαθέσιμη. Ένα παιδί χρειάζεται ζεστασιά όσο χρειάζεται και γάλα, είναι μια βαθιά φυσιολογική ανάγκη του παιδιού.

Είναι αποδεδειγμένο επιστημονικό γεγονός ότι αν δοθεί σε ένα παιδί τροφή αλλά όχι η ζεστασιά του σώματος, θα μαρα­ζώσει και θα πεθάνει. Ή ακόμη κι αν επιζήσει θα παραμείνει καθυστερημένο, μη υγιές για όλη του τη ζωή· κάτι θα του λεί­πει. Δεν χρειάζεται μόνο το γάλα της μητέρας, χρειάζεται και τη ζεστασιά του στήθους της μητέρας, τη ζεστασιά του σώμα­τος της μητέρας. Αυτή η ζεστασιά θεωρείται τώρα απολύτως θεμελιώδης, απολύτως αναγκαία.
Όμως όταν το παιδί κλαίει δεν μπορεί να πει, «Μαμά, θέλω να με αγκαλιάσεις», επειδή δεν έχει γλώσσα ακόμη. Κλαίγοντας όμως λέει, «Αγκάλιασέ με, φίλησέ με, χάιδεψέ με, άφησέ με να έρθω κοντά σου». Και του δίνετε ένα αρκουδάκι, ή του δίνετε ένα παιχνίδι για να ασχοληθεί. Το εξαπατάτε από την πρώτη στιγμή: θέλει κάτι, λαμβάνει κάτι άλλο. Έτσι διαστρε­βλώνουμε.

Όταν ένα παιδί φτάσει σε σεξουαλική ωριμότητα, αρχίζου­με να του δίνουμε φιλοδοξίες. Αρχίζουμε να του λέμε, «Να εί­σαι πρώτος στο πανεπιστήμιο, να είσαι πρώτος στο σχολείο, να είσαι πρώτος! Όπου κι αν είσαι, ό,τι κι αν κάνεις, πρέπει να είσαι πρώτος». Ξεκινάμε μια μεγάλη επιθυμία στο μυαλό του να είναι πρώτος παντού’ έτσι δίνουμε μια νέα κατεύθυνση στη σεξουαλική του ενέργεια.

Η κοινωνία προσπαθεί να εκτρέψει τις σεξουαλικές του ενέρ­γειες. Αρχίζουμε να του λέμε, «Αν δεν αποκτήσεις ένα μεγάλο αυτοκίνητο, ένα μεγάλο σπίτι, πολλά χρήματά στην τράπεζα, είσαι η αποτυχία προσωποποιημένη». Αρχίζει να κυνηγάει τα μεγάλα πράγματα. Ίσως να μην χρειάζεται ένα μεγάλο σπίτι. Και μάλιστα ένα μικρότερο σπίτι μπορεί να είναι πολύ πιο όμορ­φο επειδή μπορεί να διατηρηθεί πιο καθαρό, και οι ανάγκες του δεν είναι τόσο πολλές ώστε να πρέπει να έχει ένα μεγάλο σπίτι με πολλά δωμάτια. 
Όμως, έχει εμφυτευτεί η ιδέα στο μυαλό του ότι, «αν δεν έχεις ένα μεγάλο, επιβλητικό σπίτι, είσαι αποτυχη­μένος». Τώρα το μεγάλο σπίτι γίνεται το σύμβολο της εκπλή­ρωσής του, τα χρήματα στην τράπεζα γίνονται το σύμβολο της εκπλήρωσής του, αλλά δεν είναι παρά άδεια σύμβολα. Βαθιά μέ­σα του είναι ανεκπλήρωτος, βαθιά μέσα του επιθυμεί. Η συνεί­δησή του τού λέει συνεχώς, «Να είσαι φυσικός, άφησε τις φυσι­κές σου ενέργειες να ρέουν με έναν φυσικό, αυθόρμητο τρόπο».

Με ρωτάτε, «Για πόσο καιρό συνεχίζει αυτό το ηλίθιο σεξ να στοιχειώνει τον άνθρωπο;»
Γιατί το αποκαλείτε ανόητο; Είστε θυμωμένος μαζί του. Το σεξ δεν είναι ανόητο - μπορεί να είστε εσείς ανόητος! Το σεξ είναι απλά σεξ. Μπορεί να είστε ανόητος με αυτό, μπορείτε να είστε έξυπνος με αυτό- αυτό αφορά εσάς, όχι το σεξ. Και αν του αποδίδετε χαρακτηρισμούς, αν το καταδικάζετε, θα επιμείνει. Θα είστε εξήντα, θα είστε εβδομήντα, θα είστε ογδόντα - δεν θα έχει καμία σημασία. Και μάλιστα, όσο πιο αδύναμο θα γίνεται το σώμα σας, τόσο περισσότερο θα εκρήγνυται το καταπιεσμένο σεξ στη συναίσθησή σας.
Θα επιμείνει- μην το αποκαλείτε ανόητο. Εσείς φέρεστε ανόητα μαζί του.

Αποδεχτείτε το. 
Είναι μια φυσική επιθυμία, η πηγή όλης της ζωής. Ναι, υπάρχουν πράγματα πέρα από αυτό, όμορφα μέρη πέρα από αυτό. Το σεξ φέρνει χαρά και φέρνει και δυ­στυχία. Είναι αναμεμιγμένα με το σεξ επειδή το σεξ είναι ένας συνδυασμός του ουρανού και της γης, του σώματος και της ψυχής· έτσι φέρνει και τα δύο - τη μία στιγμή σάς δίνει φτερά, την άλλη στιγμή κόβει τα φτερά σας. Τη μία στιγμή είναι με­γάλη έκσταση, την άλλη στιγμή έχετε πέσει σε μια βαθιά αγω­νία. Τη μία στιγμή είστε στην ηλιόλουστη κορυφή, την άλλη στιγμή αναστενάζετε σε μια σκοτεινή κοιλάδα. Το σεξ είναι και τα δύο.

Θα πρέπει κανείς όμως να μαθαίνει τις κοιλάδες και τις κορυφές. Και θα πρέπει κανείς να μαθαίνει από τις εμπειρίες του όχι από αυτά που λένε οι άλλοι, όχι από αυτό πού λέω εγώ. Η δική σας εμπειρία από το σεξ θα σας απελευθερώσει από αυτό. Δεν σας λέω να ελευθερωθείτε από αυτό, και μην προσπαθή­σετε να ελευθερωθείτε από αυτό, διαφορετικά δεν θα είστε πο­τέ ελεύθεροι από αυτό.

Αυτό που λέω είναι απλά ότι η ελευθερία από το σεξ είναι μια συνέπεια, ένα υποπροϊόν. Δεν μπορείτε να το πετύχετε άμε­σα, έρχεται έμμεσα. Το ζείτε με παιχνιδιάρικη διάθεση, με δια­λογισμό, ως ένα δώρο του Θεού, και σιγά, σιγά, βλέποντας τις κορυφές και τις πεδιάδες ξανά και ξανά, ένα τρίτο σημείο θα προκύψει στο είναι σας: ο μάρτυρας που βλέπει την κορυφή και την κοιλάδα. Στο τέλος, ούτε οι κορυφές ούτε οι κοιλάδες είναι σημαντικές. Η συναίσθησή σας έχει βιώσει μια επανά­σταση, έχετε επικεντρωθεί περισσότερο στη μαρτυρία της ψυ­χής. Αυτή η μαρτυρία είναι η μπραχματσάρια, αυτή η μαρτυρία φέρνει πραγματική αγαμία. Δεν είναι ενάντια στο σεξ, είναι πέρα από το σεξ.
Διαφορετικά, θα συνεχίσει να σας στοιχειώνει μέχρι την τελευταία στιγμή. Θα πεθαίνετε και δεν θα σκέφτεστε τον Θεό, θα σκέφτεστε το σεξ. Γι’ αυτό τη στιγμή που πεθαίνετε, γεν­νιέστε αμέσως - ούτε μερικά λεπτά δεν πηγαίνουν χαμένα, επειδή πεθαίνετε με την ιδέα του σεξ στο κεφάλι σας. Εδώ αφή­νετε αμέσως αυτό το σώμα, και γεννιέται η επιθυμία να μπείτε σε ένα άλλο σώμα, επειδή το σεξ μπορεί να εκπληρωθεί μόνο μέσω του σώματος.

Να γίνετε μάρτυρας και να μην το αποκαλείτε ανόητο. Να γίνετε έξυπνος, να δείτε, να παρακολουθήσετε, να παρατηρή­σετε. Οτιδήποτε σας δίδεται πρέπει να έχει έναν λόγο, έναν ρυθμό μέσα του. Οτιδήποτε έχετε πρέπει να έχει κάτι από το επέκεινα μέσα του. Μπορείτε να δείτε μόνο το χαμηλότερο σκαλί της σκάλας επειδή τα μάτια σας δεν είναι ανοιχτά και το είναι σας δεν είναι συνειδητό- έτσι βλέπετε μόνο το χαμη­λότερο τμήμα της σκάλας, το οποίο είναι το σεξ. Το υψηλότερο τμήμα της σκάλας είναι το σαμάντι. Αν μπορείτε να δείτε όλη τη σκάλα, όλα τα σκαλοπάτια της, θα εκπλαγείτε όταν δείτε ότι το σεξ είναι η πόρτα για το σαμάντι.

Η ιδέα του σαμάντι γεννήθηκε εξαιτίας αυτών των λίγων σπάνιων ανθρώπων που μπόρεσαν να πετύχουν μια ολοκλη­ρωτική οργασμική χαρά μέσω του σεξ. Συνειδητοποίησαν ότι υπάρχει κάτι στο σεξ που δεν είναι καθόλου σεξουαλικό. Σε μια βαθιά οργασμική κατάσταση ο χρόνος εξαφανίζεται, το μυαλό εξαφανίζεται, ο εγωισμός εξαφανίζεται. Αυτά τα πράγ­ματα δεν έχουν καμία σχέση με το σεξ. Και επειδή αυτά τα τρία πράγματα εξαφανίζονται, γεννιέται μεγάλη χαρά. Ούτε αυτή η γέννηση της χαράς έχει κάποια σχέση με το σεξ: είναι επειδή το σεξ βοήθησε, έγινε ένα πλαίσιο για την εξαφάνιση του εγωισμού, του μυαλού και του χρόνου.

OSHO
Το SEX μετράει