Translate

Σάββατο, 6 Φεβρουαρίου 2016

Η αδιαφορία και ο λήθαργος είναι δηλητήρια.


Ο ανδρισμός μπορεί να έχει δυο διαστάσεις, όπως μπορεί να έχει και η θηλυκότητα δυο διαστάσεις.
Ο αρσενικός νους μπορεί να είναι επιθετικός, βίαιος, καταστροφικός. Αυτή είναι μόνο μία πιθανότητα. Αυτό έχουν κάνει οι άντρες και η ανθρωπότητα έχει υποφέρει πολύ από αυτή τη διάσταση. Κι όταν οι άντρες επιχειρούν αυτή την αρνητική πλευρά του ανδρισμού, οι γυναίκες φυσικά αρχίζουν να κινούνται στην αρνητική θηλυκότητα, για να κρατηθούν μαζί με τους άντρες. Αλλιώς, το ρήγμα θα είναι υπερβολικά μεγάλο, αγεφύρωτο. Όταν το θηλυκό είναι αρνητικό, είναι αδρανές, ληθαργικό, αδιάφορο. Ο αρνητικός άντρας μπορεί να έχει γέφυρα μόνο με μια αρνητική γυναίκα.


Ο θετικός ανδρισμός είναι πρωτοβουλία, δημιουργικότητα, περιπέτεια. Αυτές είναι ο ίδιες ενέργειες αλλά κινούνται σε διαφορετική διάσταση. Ο αρνητικός  αντρικός νους γίνεται καταστροφικός και ο θετικός αντρικός νους γίνεται δημιουργικός. Καταστροφικότητα και δημιουργικότητα δεν είναι διαφορετικά πράγματα, αλλά οι δυο όψεις της ίδιας ενέργειας. Η ίδια ενέργεια μπορεί να γίνει επιθετικότητα. Η ίδια ενέργεια μπορεί να γίνει πρωτοβουλία. Όταν η επιθετικότητα  γίνεται πρωτοβουλία έχει ομορφιά. Όταν η βία γίνεται περιπέτεια, όταν η βία γίνεται εξερεύνηση, εξερεύνηση του καινούργιου, του άγνωστου τότε είναι τρομερά ευεργετική.

Ίδια είναι η περίπτωση και με το θηλυκό. Η αδράνεια είναι αρνητική, η δεκτικότητα είναι θετική.  Μοιάζουν ίδιες, μοιάζουν πολύ όμοιες, θα χρειαστείς πολύ διεισδυτικά μάτια, για να δεις τη διαφορά ανάμεσα στην αδράνεια και τη δεκτικότητα. Η αδράνεια είναι στασιμότητα, είναι βαρεμάρα, είναι θάνατος. Δεν υπάρχει τίποτα να περιμένεις, τίποτα να προσδοκείς, δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ τίποτα. Είναι πτώση σε λήθαργο, είναι πτώση σε ένα είδος αδιαφορίας. Η δεκτικότητα είναι καλωσόρισμα, είναι αναμονή, έχει προσευχή μέσα της. Η δεκτικότητα είναι μήτρα 

Η αδιαφορία και ο λήθαργος είναι δηλητήρια. Το ίδιο πράγμα όμως που είναι αδιαφορία μπορεί γίνει έλλειψη προσκόλλησης και τότε έχει  ένα εντελώς διαφορετικό άρωμα.  Η αδιαφορία μοιάζει με την έλλειψη προσκόλλησης αλλά δεν είναι. 
Η αδιαφορία είναι έλλειψη ενδιαφέροντος ενώ αντίθετα η έλλειψη προσκόλλησης είναι απόλυτο ενδιαφέρον. Απολαμβάνεις τη στιγμή όσο βρίσκεται εκεί κι όταν η στιγμή αρχίζει να εξαφανίζεται, αναπόφευκτα πρόκειται να εξαφανιστεί το κάθε τι, την αφήνεις να φύγει. Αυτό είναι η έλλειψη προσκόλλησης. 



Osho : Άντρας – Γυναίκα

"ο χορός των ενεργειών"