Translate

Πέμπτη, 4 Ιουνίου 2015

Θεραπεύοντας το Άγχος, τον Πανικό, την Θλίψη

Η αλλαγή αποτελεί στοιχείο της θεραπείας μέσω της εικονοπλασίας;

Όταν αφήνουμε ελεύθερη τη φαντασία μας να δημιουργεί εικόνες που δεν δείχνουν να οφείλονται σε κάποια συγκεκριμένη αιτία αντί για τη λεκτική σκέψη με τη λογική αλληλουχία της γινόμαστε ικανοί να παραδοθούμε στη ροή των πραγμάτων. 
Όταν αποκαταστήσουμε τη φαντασία σε θέση ισότητας με τη λογική σκέψη, τότε θα είμαστε ανοιχτοί στην αλλαγή και την ανανέωση. Θα δώσουμε στον εαυτό μας την ευκαιρία να απολαύσει τη συνεχή διαδοχή των «τώρα» που ξεδιπλώνονται μπροστά μας.  


Η εικονοπλαστική εργασία στο σώμα και το πνεύμα μας είναι η αφετηρία της διαδικασίας της απελευθέρωσής μας, προκειμένου να γίνουμε πραγματικά ξεχωριστά άτομα, ώστε να μπορούμε να ζούμε άνετα με την αλλαγή. 
Πρόθεση σιγή, κάθαρση και αλλαγή είναι τα συστατικά στοιχεία για μια νοητική κατάσταση που συντείνει στην θεραπεία. 

Μπορείτε αν τα χρησιμοποιήσετε σωστά να θεραπεύσετε τις δικές σας ασθένειες και δεν θα γίνετε απλώς ένα υγιέστερο άτομο, αλλά και ένα άτομο πιο ελεύθερο, έτοιμο να δοκιμάσει μερικές από τις άπειρες δυνατότητες που προσφέρει η ζωή αλλά σίγουρα  ενισχύουν την θεραπεία.



ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Η πράξη της θεραπείας συμβαίνει στο παρόν. 
Η εικονοπλασία είναι μια από τις καλύτερες μεθόδους για να ενισχύσετε την πίστη σας και την εμπιστοσύνη στον εαυτό σας και είναι καλό να γίνετε χωρίς να έχετε προσδοκίες.
Παρατηρήστε πότε έχετε κάποιες προσδοκίες και δείτε τον εαυτό σας να κόβει την προσδοκία με ένα ψαλίδι ή να την πετάει στη θάλασσα ή ακόμη δείτε την προσδοκία σας να ανεβαίνει στον ουρανό σαν μπαλόνι.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ

Ο βασικός κανόνας της εικονοπλαστικής ιατρικής είναι «πως το λιγοτερο είναι περισσότερο». Όσο πιο σύντομη είναι η εικονοπλασία. τόσο μεγαλύτερη δύναμη έχει.

Πολλοί πιστεύουν πως όσο πιο πολύ προσπαθούν, τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα έχουν. Όμως η εικονοπλασία δρα με τον αντίθετο τρόπο. Όταν εκτελούμε εικονοπλαστική θεραπεία, χρησιμοποιούμε ένα μικρό «έναυσμα» -σαν να λέμε, ένα σπόρο- για να ενεργοποιήσουμε τη δική μας ισχυρή ανταπόκριση.
Οι περισσότερες ασκήσεις διαρκούν από 1 έως 5 λεπτά. Πολλοί νιώθουν πως είναι λιγότερο από αυτό που θα μπορούσαν ή θα έπρεπε να κάνουν, ειδικά όταν οι ασθένειες τους είναι σοβαρές. Όμως η συνεχής προσήλωση σε μια προσπάθεια απλώς δεν είναι απαραίτητη για την εικονοπλαστική εργασία. Από τη στιγμή που έχουμε εκτελέσει μια αρχική άσκηση εικονοπλασίας δεν χρειαζόμαστε παρά μικρές υπενθυμίσεις για να ανακαλέσει το σώμα μας τη θεραπευτική δραστηριότητα. Πρέπει να εξασκούμε την εικονοπλασία χωρίς να μας γίνεται έμμονη ιδέα. Χρειαζόμαστε μόνο ένα έναυσμα για να δώσουμε ώθηση στους φυσιολογικούς μηχανισμούς που υποστηρίζουν την επιδιόρθωση του σώματος. 

Ο ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΕΙΚΟΝΟΠΛΑΣΙΑ
Σε γενικές γραμμές είναι καλύτερα να εκτελούνται οι ασκήσεις εικονοπλασίας στην αρχή της ημέρας πριν από το πρωινό και στο τέλος της μέρας πριν από τον ύπνο. 


ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΣΚΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΑ:
Σας μεταφέρω ενδεικτικά κάποιες ασκήσεις στο βιβλίο θα βρείτε σίγουρα πολύ περισσότερες.
Συχνότητα: Καθημερινά, κάθε φορά που χρειάζεται. Κάντε όποια άσκηση χρειάζεστε διάρκεια 3 λεπτά περίπου. 
Σημαντικό: Καθορίστε την πρόθεση σας πριν από κάθε άσκηση της εικονοπλασίας.


ΑΓΧΟΣ
Αναπνοή: Κάνετε αργές εκπνοές από το στόμα και κανονικές -όχι υπερβολικές- εισπνοές από τη μύτη. Συνεχίστε το ίδιο, μέχρι να νιώσετε πιο ήρεμοι. Μη παίρνετε μεγάλες, βαθιές εισπνοές γιατί αυτό θα αυξήσει το άγχος σας και θα σας εξασθενίσει.

Καταιγίδα της Ερήμου:
 Κλείστε τα μάτια και εκπνεύστε τρεις φορές. Δείτε πως μπαίνετε σε μια έρημο, κουβαλώντας ένα σάκο στην πλάτη σας. Καθώς περπατάτε, παρατηρείτε πως το σκοτάδι σάς περικυκλώνει απειλητικά. Ξέρετε πως αυτό σημαίνει ότι μια καταιγίδα άγχους έρχεται προς το μέρος σας. Καθώς σας πλησιάζει, δείτε τον εαυτό σας να βγάζει από τον σάκο μια διπλωμένη σκηνή. Ξεδιπλώστε την και στήστε την, χώνοντας τους τέσσερις πασσάλους στο έδαφος, σηκώνοντάς την, και ύστερα μπείτε στη σκηνή από το άνοιγμα και κλείστε το πίσω σας. 

Καθίστε ήρεμα μέσα στη σκηνή σας και ακούστε τον άνεμο να στροβιλίζει την άμμο γύρω και πάνω από τη σκηνή. Να ξέρετε πως όταν ακούσετε ότι η αμμοθύελλα έχει κοπάσει οριστικά, το άγχος σας έχει κοπάσει επίσης. Ύστερα, ανοίξτε τα μάτια  

Ινδιάνος της Αμερικής: Κλείστε τα μάτια και εκπνεύστε τρεις φορές. Δείτε τον εαυτό σας σε μια παραλία. Ο ουρανός είναι καθαρός. Δείτε και νιώστε το άγχος σας να στέκεται μέσα σας, σαν μια πέτρα ή ένας βράχος. Αφήστε το νερό και τον άνεμο να διαβρώσουν αυτόν το βράχο, παίρνοντας μακριά τα κομματάκια που έμειναν μετά τη διάβρωση. Να ξέρετε πως όταν φύγουν όλα τα κομματάκια, το άγχος σας θα έχει φύγει κι αυτό. Ύστερα, ανοίξτε τα μάτια. 

ΠΑΝΙΚΟΣ:
Η Άσκηση του Πάνα: Κλείστε τα μάτια. Εκπνεύστε τρεις φορές πολύ αργά. Δείτε τον Πάνα να παίζει τον αυλό του και τα παιδιά να τον ακολουθούν σε μια φαινομενικά πανέμορφη τοποθεσία στην άκρη ενός βράχου. Εσείς επιλέξετε να μην δελεαστείτε και να μην ακολουθήστε αυτήν την πομπή. Εκπνεύστε μία φορά. Γυρίστε και βρείτε το δρόμο που σας οδηγεί στο κέντρο ενός ξέφωτου. Χτίστε ένα φράχτη γύρω από το ξέφωτο. Αποφασίστε ποιος μπορεί να μπαίνει εκεί. Να ξέρετε πως τώρα ο πανικός σας έχει ανατιναχτεί. Ύστερα, ανοίξτε τα μάτια.


ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

Ανοιχτά Μάτια (για ημικρανίες)

Με τα μάτια ανοιχτά, κοιτάξτε ψηλά και προς τα έξω προς την πονεμένη πλευρά επί 2 έως .5 λεπτά σταθερά. 'Ύστερα αφήστε το βλέμμα σας να γίνει πάλι κανονικό.



ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ: 
 .

Η σταγόνα της Ελπίδας: Κλείστε τα μάτια. Εκπνεύστε τρεις φορές πολύ αργά και δείτε τον εαυτό σας να κρατά ένα ποτήρι με διαυγές, καθαρό νερό. Δείτε τι συμβαίνει όταν μια σταγόνα μαύρο μελάνι πέσει ξαφνικά μέσα στο νερό. Δείτε και ακούσιε την κάθοδο της σταγόνας του μελανιού και τους κυματισμούς του νερού. Ακούστε από πού σας λέει το νερό ότι έχει πληγωθεί ή ενοχληθεί από τη μαύρη σταγόνα. Τι νιώθετε; Βιώστε αυτά τα συναισθήματα σε βάθος, αφήνοντας τα να σας γεμίσουν. Ύστερα, “καθαριστείτε” πίνοντας ένα ποτήρι διαυγές καθαρό νερό. 
Ανοίξτε τα μάτια, ξέροντας ότι η απόγνωση έχει φύγει


Διασχίζοντας τη Γέφυρα 
(για κατάθλιψη που σχετίζεται με θλίψη): 
Κλείστε τα μάτια και εκπνεύστε τρεις φορείς. Δείτε τον εαυτό σας να διασχίζει μια γέφυρα βαδίζοντας προς τα πίσω. Αποχαιρετίστε αυτούς που αγαπήσατε και δεν σας έχουν πειράξει. Αγνοήστε αυτούς που σας πλήγωσαν ή σας πείραξαν, καθώς διασχίζετε τη γέφυρα, βαδίζοντας προς τα πίσω για να φτάσετε στην απέναντι πλευρά. Όταν φτάσετε στην άλλη πλευρά, ανατινάξτε τη γέφυρα ανάμεσα στο τώρα και το παρελθόν σας. Ύστερα γυρίστε και κοιτάξτε τη νέα ακτή. Βαδίστε σε αυτή τη νέα ακτή μέχρι να βρείτε το νέο σας χώρο, ώσπου να μπορείτε να νιώθετε άνετα. Μπορείτε να εξετάσετε αυτό το νέο σας χώρο, αν θέλετε. Ύστερα ανοίξτε τα μάτια.


ΑΝΑΝΕΏΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΆ ΣΑΣ
Τα Βέλη του Πόνου: Κλείστε τα μάτια και εκπνεύστε τρεις φορείς. Φανταστείτε ότι υπάρχει ένα φερμουάρ στο τοίχωμα του στήθους σας. Κατεβάστε το και απλώστε το χέρι σας και βγάλτε έξω την καρδιά σας. Αφαιρέστε όλα τα βέλη του πόνου και πετάξτε τα μακριά. Καθαρίστε όλα τα πονεμένα σημεία όπου βρίσκονταν τα βέλη. Κάντε απαλά μασάζ στην καρδιά σας, βάλτε την πίσω στη θέση της μέσα στο στήθος σας και κλείστε πάλι το φερμουάρ. Ακουστέ τους χτύπους της καρδιά σας και αισθανθείτε τον μυ της καρδιάς να έχει δυναμώσει και ζωντανέψει. Ανοίξτε τα μάτια


ΘΛΙΨΗ:
 .

Αλλαγή Καρδιάς: Κλείστε τα μάτια και εκπνεύστε τρεις φορείς. Φανταστείτε ότι υπάρχει ένα φερμουάρ στο τοίχωμα του στήθους σας. Κατεβάστε το και απλώστε το χέρι σας και βγάλτε έξω την καρδιά σας. Καθαρίστε την απαλά κάντε της ένα απαλό μασάζ και ύστερα πετάξτε την στο σύμπαν και ξαναπιάστε την. Δείτε πως έχει γίνει μια κρυστάλλινη καρδιά που αντανακλά όπως το πρίσμα όλα τα χρώματα της ίριδας. Βάλτε την πίσω στη θέση της μέσα στο στήθος σας και κλείστε πάλι το φερμουάρ. Ανοίξτε τα μάτια



θΥΜΟΣ: 
Η θηλιά του Θυμού:
 Κλείστε τα μάτια και εκπνεύστε τρεις φορείς. Βγάλτε τη θηλιά γύρω από το λαιμό σας που σας πνιγεί Με κάθε κόμπο που λύνετε (μια θηλιά μπορεί να έχει έως και δεκατρείς κόμπους) δείτε τι είναι αυτό που προκαλεί το θυμό και διορθώστε το. Μην αφήσετε να υπεισέλθουν άλλα συναισθήματα στην άσκηση αυτή: συγκεντρωθείτε μόνο στο θυμό. Αφού λύσετε όλους τους κόμπους, ανοίξτε τα μάτια, ξέροντας πως ο θυμός σας έχει φύγει.



ΠΟΝΟΣ
Ταξίδι Χωρίς Πόνο:
 Κλείστε τα μάτια. Εκπνεύστε μία φορά. Δείτε τον πόνο. Αφού τον δείτε, δείτε τον εαυτό σας να μπαίνει στο σώμα σας κρατώντας ένα δοχείο με καυτό, χρυσό λάδι. Βρείτε τον δρόμο που θα σας οδηγήσει στον πόνο. Μαζί σας έχετε ένα φως, με το οποίο εξετάζετε τον πόνο από κάθε οπτική γωνία. Ύστερα χύστε το καυτό, χρυσό λάδι πάνω στον πόνο, καλύπτοντας τον τελείως. Δείτε τον πόνο να διαλύεται, ωσότου να γίνει ένα χρυσό σημείο. Γυρίστε και δείτε χρυσές ακτίνες υγείας και ευεξίας να κυλούν από αυτό το σημείο σε όλα τα μέρη του σώματός σας. Ύστερα βγείτε από το σώμα σας από τον ίδιο δρόμο που ακολουθήσατε μπαίνοντας, ξέροντας ότι ο πόνος έχει εξαφανιστεί. Κατόπιν ανοίξτε τα μάτια.


Κάνοντας τον Πόνο Φίλο Μας: Κλείστε τα μάτια. Εκπνεύστε μία φορά. Δείτε τον πόνο. Αφού τον δείτε να ξέρετε πως μπορείτε να συμφιλιωθείτε μαζί του, αν μπείτε μέσα του και καθίσετε στο κέντρο του. Μείνετε εκεί και μην παραπονιέστε γι΄αυτό (Λέγοντας «παραπονιέστε», εννοώ να μην του αποδίδετε χαρακτηρισμούς όπως «φρικτός», «απαίσιος», «τρομερός»·με άλλα λόγια, μην του αποδίδετε αρνητικά επίθετα. Ύστερα, ανοίξιε τα μάτια.




¨θεραπευτικός οραματισμός¨ 
Gerald Epstein 




Περισσότερες πληροφορίες στο: