Translate

Πέμπτη, 8 Ιανουαρίου 2015

Βρείτε την Αυθεντική σας Φωνή

Λέγοντας την Αλήθεια μας
Η αλήθεια είναι ερωτική. Κάθε φορά που λέμε την αλήθεια μας, γινόμαστε τολμηροί, συναρπαστικοί, γοητευτικοί. Γεμίζουμε δύναμη. Πνίγοντας την αλήθεια μας πνίγουμε τη δήμιουργικότητά μας. Παγιδευόμαστε σε σχέσεις και καταστάσεις στις οποίες μπαίνουμε με μοναδικό αντίτιμο να αποσιωπήσουμε την αλήθεια μας. Για να πού­με την αλήθεια μας, πρέπει να έχουμε θάρρος και να είμαστε δεσμευ­μένοι. Όταν το κάνουμε αυτό, τολμάμε. Τολμάμε να είμαστε αυθεντικοί.
Κάθε φορά που ανοίγουμε τα χείλη μας έχουμε μια ευκαιρία να εκφράσουμε το μυστήριο της ζωής, της αγάπης. Η επικοινωνία παίζει σημαντικό ρόλο σε κάθε σχέση, ειδικά όταν κάνουμε έρωτα. Ο άνδρας που κάνει έρωτα με μια γυναίκα και της λέει τι του αρέσει στο σώμα της, πόσο όμορφη είναι και πόσο την αγαπάει, της χαρίζει αυτοπεποίθηση. Το ίδιο μπορεί να κάνει και η γυναίκα με τον εραστή της. Η ακουστική εκδήλωση της απόλαυσης κατά τη διάρκεια της ερωτικής πράξης (με παράδοση, με λέξεις, κραυγές και αναστε­ναγμούς, ακόμα και με άγριες, πρωτόγονες φωνές) ανοίγει την καρδιά, ευχαριστεί το νου και αφήνει ελεύθερο το πάθος.


Η ευκαιρία να βιώσουμε τη χαρά της δημιουργικής επικοινωνίας μάς προσφέρεται σε απλές ή ιδιαίτερες στιγμές και περιστάσεις: σε ρομαντικό ραντεβού, όταν παίζουμε με τα παιδιά μας ή όταν τα μαθαίνουμε κάτι, όταν τραγουδάμε, παίζουμε, λέμε ιστορίες, διδάσκουμε ή πραγματοποιούμε δημόσιες ομιλίες, όταν γράφουμε ένα γράμμα, ένα άρθρο ή κάτι που μας εκφράζει, όταν συνθέτουμε ή παί­ζουμε μουσική, ακόμα και όταν επιλύουμε προσωπικές συγκρούσεις και διαφωνίες με την οικογένεια, τους φίλους και τους συνεργάτες. Αφήστε τη φωνή σας να γίνει το εργαλείο με το οποίο θα εκφράσετε την αλήθεια και την κίνησή σας!


Διαλογιστική άσκηση: Λέγοντας την Αλήθεια 
 Σκοπός: Να αποσαφηνίσετε μισοτελειωμένες υποθέσεις με τους ανθρώπους της ζωής σας.
Προετοιμασία: Βρείτε μισή ώρα που δεν θα σας ενοχλήσουν. Πάρτε μαζί σας χαρτί και μολύβι. Καθίστε μόνοι στο δωμάτιο, χωρίς θόρυβο και χωρίς μουσική. 
Εφαρμογή: 
Ξεκινήστε με το Χαιρετισμό της Καρδιάς 
http://tantra-yoga-events.blogspot.gr/2014/09/blog-post_24.html#more


Σημειώστε τα ονόματα τριών ανθρώπων (το ταίρι σας, γονείς, παιδιά, φίλους, συνεργάτες) με τους οποίους μπορεί να έχετε κάποια ανοιχτά θέματα. Επειδή, ίσως, είστε ντροπαλοί, δεν μπορέσατε να τους εκφράσετε τα πραγματικά σας συναισθήματα. Ίσως, πάλι, δεν τους έχετε εκφράσει το θυμό σας.Δίπλα σε κάθε όνομα, γράψτε εν συντομία τι δεν τους έχετε πει ξεκάθαρα. Για παράδειγμα: 
«Είπες ότι με αγαπάς, αλλά δεν μου τηλεφωνείς πια. Μόνο εγώ τηλεφωνώ. Θέλω να το ξεκαθαρίσουμε αυ­τό». 
«Ήθελες να κανονίσω το πρόγραμμά μου έτσι ώστε να έρθω μαζί σου στη συνάντηση. Εγώ βρήκα το χρόνο, κι εσύ ξέχασες να μου πεις ότι η συνάντηση ακυρώθηκε. Νιώθω πως δεν με σέβεσαι.» 

Τώρα, βάλτε στην άκρη το χαρτί και το μολύβι. Χαλαρώστε, κλείστε τα μάτια σας, πάρτε μερικές βαθιές αναπνοές και συγκεντρω­θείτε στον εαυτό σας. Δείτε, με το εσωτερικό σας μάτι, το πρώτο πρόσωπο στη λίστα σας. Πείτε το όνομά του/της, δείτε το πρόσωπό του/της, νιώστε τον/την τώρα. Παρατηρήστε πώς νιώθετε το σώμα σας. Συνεχίστε να αναπνέε­τε. Δείτε τον εαυτό σας να στέκεται ή να κάθεται μπροστά του/της.

Τώρα χρησιμοποιήστε τη φωνή σας για να πείτε σ’ αυτό το πρό­σωπο από την καρδιά σας, με ειλικρίνεια, τι σας ενόχλησε, και τι θέ­λετε να κάνει για να μπορείτε να έχετε άμεση και ανοιχτή επικοινω­νία μαζί του. Μιλήστε αναφερόμενοι στο παρόν και με προσωπικό τρόπο. Χρησιμοποιήστε απλές και σύντομες προτάσεις. Για παράδειγμα: Αν αναφέρεστε στο πρόσωπο που ακύρωσε το ραντεβού χωρίς να σας το πει: 
«Νιώθω πως έχω παραβιαστεί. Ξέρω πως έχεις πολ­λά στο μυαλό σου, το ίδιο όμως συμβαίνει και με μένα. Προτείνω, σήμερα στις τέσσερις, να συναντηθούμε για δέκα λεπτά για να συντονίσουμε τα προγράμματά μας».

Συνεχίστε να μιλάτε μ’ αυτό τον τρόπο έως ότου καταλήξετε σε μια λύση μέσα σας. Θα καταλάβετε ότι αυτό έχει επιτευχθεί όταν νιώσετε ήρεμοι και καλά με το πρόσωπο που σας ενδιαφέρει.
Φανταστείτε να αποχαιρετάτε αυτό το πρόσωπο, να του σφίγγετε το χέρι ή να το αγκαλιάζετε. Κλείστε την άσκηση με το Χαιρετισμό της Καρδιάς.
Συγκεντρωθείτε στο επόμενο πρόσωπο στη λίστα σας, και συνεχί­στε με τον ίδιο τρόπο.


Υποδείξεις
Μη διστάζετε να κινηθείτε στο χώρο, να κάνετε χειρονομίες, να φωνάξετε, ακόμα και να ουρλιάξετε. Έτσι θα απελευθερώσετε όλη την απογοήτευση που πνίγετε μέσα σας. Αυτό είναι πολύ καλό για την υγεία σας και θα σας κάνει να νιώσετε καλύτερα.
Βάλτε στο πάτωμα μερικά μαξιλάρια που θα αντιπροσωπεύουν το πρόσωπο με το οποίο επικοινωνείτε. Κάθε φορά που εκφράζετε το θυμό σας προς αυτό το πρόσωπο, χτυπήστε δυνατά ένα μαξιλάρι, με το χέρι ή με το σώμα σας. Κάθε φορά που χτυπάτε το μαξιλάρι, αφήστε να βγει ένας δυνατός ήχος από το λάρυγγά σας·.
Υπάρχει και μια πιο ήσυχη προσέγγιση. Καθίστε σε στάση διαλο­γισμού, θυμηθείτε τη σχέση σας με αυτό το πρόσωπο και αφουγκραστείτε τον εσωτερικό διάλογο που κάνετε μαζί του. Αφού ολοκληρώ­σετε τη συναλλαγή πρόσωπο με πρόσωπο, δείτε αν μπορείτε να κα­νονίσετε μια πραγματική συνάντηση μαζί του.


Αποκτήστε επίγνωση των λόγων σας
Στο βαθμό που λέμε την αλήθεια μας, είμαστε συντονισμένοι. Στη ζωή, κάθε κατάσταση απαιτεί μια συγκεκριμένη στάση, μια συγκεκριμένη φωνή. Μερικές φορές δεν χρησιμοποιούμε τη δική μας φωνή. Αυτό συμβαίνει όταν, για παράδειγμα, ως γονείς απευθυνόμαστε στα παιδιά μας με βαθιά και πομπώδη φωνή για να δείξουμε την εξουσία μας, ενώ αυτό που χρειάζονται τα παιδιά είναι μια ευγενική φωνή που εκφράζει αγάπη και νοιάξιμο. Ή η πνιγμένη, έντονη και τσιριχτή φωνή με την οποία μιλάμε στο συνεργάτη μας, και η οποία απορρέει από τη σχέση μας με κάποιον από τους γονείς μας, ενώ αυτό που χρειαζόμαστε είναι η αληθινή φωνή μας που ηχεί από βαθιά μέσα μας και εκφράζει τις εσωτερικές μας ανάγκες.

Τα λόγια έχουν τη δύναμη να πληγώσουν ή να θεραπεύσουν. Συ­νήθως αγνοούμε πώς ηχούν στους άλλους τα λόγια μας. Για να μά­θετε, δοκιμάστε αυτή την απλή άσκηση. Πάρτε μαζί σας για μια ολόκληρη ημέρα ένα σημειωματάριο. Παρατηρήστε πώς μιλάτε στους άλλους και σημειώστε τις παρατηρήσεις σας:
Πόσο χρόνο αφιέρωσα σήμερα σε αρνητικά ή κριτικά λόγια;(για άλλους, για τον εαυτό μου, τη δουλειά μου κ.λπ.)
Πώς αντιδρούν οι άλλοι σ’ αυτά που λέω; Προσέξτε πώς αντιδρούν τα σώματά τους: Απομακρύνονται; Απλώνονται; Χαλαρώνουν; Εκνευρίζονται;
Πώς νιώθω εγώ με τις συζητήσεις μου; Με κινητοποιούν, με ανανεώνουν, με εξαντλούν;

Την επόμενη ημέρα κάντε μια άσκηση επίγνωσης. 
Αποφύγετε κά­θε αυτόματη αντίδραση όταν μιλάτε. Δεσμευτείτε να μιλάτε με σεβα­σμό και να λέτε την αλήθεια σας, μόνο. Σταθείτε θετικά και υποστη­ρικτικά απέναντι σε κάθε πρόσωπο με το οποίο μιλάτε. ΓΙαρατηρήστε τις επιπτώσεις.

Δυσκολεύομαι να πλέξω το εγκώμιο του άλλου; Οι άλλοι νιώθουν καλύτερα όταν τους επαινώ; Μήπως αυτό τους κινητο­ποιεί; Μήπως με κινητοποιεί κι εμένα; 
Καταλαβαίνω με ποιον τρόπο τα λόγια μου και ο τρόπος που επιλέγω να χρησιμοποιήσω τη φωνή μου μπορούν να κά­νουν τους άλλους να νιώσουν υπέροχα ή απαίσια; 
Μπορώ να καταλάβω ότι η φωνή μου είναι ένα όργανο πνευματικής δημιουργίας με αξιοθαύμαστη δύναμη;


Δημιουργώντας επιτυχημένη επικοινωνία
Οι οδηγίες που ακολουθούν διαμορφώθηκαν μέσα από τη διδασκαλία της αγάπης και της σεξουαλικής επικοινωνίας, και εξασφαλίζουν επιτυχημένη επικοι­νωνία σε διάφορες καταστάσεις.
Θεωρήστε ότι ο άλλος έχει καλές προθέσεις και πρόκειται να δώσει τον καλύτερο εαυτό του.

Εφαρμόστε το Χρυσό Κανόνα της επικοινωνίας: 

  • Μιλήστε στους άλλους έτσι όπως θέλετε να σας μιλούν κι αυτοί.
  • Ξεκινήστε εκφράζοντας την εκτίμησή σας. Έτσι, ο άλλος θα νιώσει ότι γίνεται αποδεκτός και ότι τον ακούτε.
  • Προτού μιλήσετε, ξεκαθαρίστε το σκοπό σας. Να είστε συγκεκριμένοι στο λόγο σας και να παρουσιάζετε τα γεγονότα.
  • Μοιραστείτε την αλήθεια από την καρδιά σας, χωρίς κατη­γορία.
  • Πείτε πέντε ή έξι προτάσεις, το πολύ, και μετά μείνετε σιωπηλοί. Αφήστε τα λόγια σας να πιάσουν τόπο. 
  • Τώρα ακού­στε. Αναπνεύστε βαθιά και αργά. Καλωσορίστε στην καρδιά σας το πρόσωπο, τη στιγμή.

Θυμηθείτε, αυτό το πρόσωπο, η κατάσταση, η στιγμή είναι οι δάσκαλοί σας. Μείνετε ανοιχτοί. Μείνετε παρόντες και ακούτε.


Margot Anand
«η Τέχνη της Καθημερινής Έκστασης»