Translate

Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

Έλεγχος του μυαλού

Υπάρχει μέσα σου μια τεράστια δύναμη και μια αλάνθαστη διαίσθηση που είναι συνυφασμένες διαρκώς με τις σκέψεις και τα λόγια σου. Καθώς μαθαίνεις να ελέγχεις το μυαλό σου με τη συνειδητή επιλογή σκέψεων, ευθυγραμμίζεσαι μ’ αυτήν τη δύναμη.
Μην έχεις την εντύπωση πως το μυαλό σου σε ελέγχει. Εσύ ελέγχεις το μυαλό σου. Εσύ χρησιμοποιείς το μυαλό σου. Γι’ αυτό μπορείς να ανασκευάσεις όλες τις παλιές σου σκέψεις.

Όταν σε στιγμές αδυναμίας κάποιες παλιές σου σκέψεις προσπαθούν να επιστρέψουν και λένε "Είναι τόσο δύσκολο να αλλάξεις!" Πάρε τον έλεγχο στα χέρια σου και πες στον εαυτό σου: "Επιθυμώ τώρα να πιστέψω πως είναι όλο και πιο εύκολο για μένα να κάνω αλλαγές".
Μπορεί να χρειαστεί να κάνεις τη συζήτηση αυτή με το μυαλό σου πολλές φορές μέχρι να συνειδητοποιήσεις πως εσύ έχεις τον έλεγχο και πως αυτά που λες τώρα ισχύουν.

Μόνο την παρούσα σκέψη σου μπορείς να ελέγξεις. Οι παλιές σου σκέψεις έχουν πια φύγει. Δεν μπορείς να κάνεις τίποτε πια γι' αυτές εκτός από το να μελετήσεις τις εμπειρίες που προκάλεσαν. Οι μελλοντικές σου σκέψεις δεν έχουν ακόμα σχηματιστεί και δε γνωρίζεις ποιες μπορεί να είναι. Την παρούσα σκέψη σου όμως, αυτήν που κάνεις τούτη εδώ τη στιγμή, αυτήν μπορείς να την ελέγξεις απόλυτα.
Παράδειγμα: Αν έχεις ένα μικρό παιδί στο οποίο επιτρέπεις για αρκετό καιρό να πηγαίνει πολύ αργά για ύπνο και ξαφνικά αποφασίζεις να του αλλάξεις αυτή την κακή του συνήθεια, πώς νομίζεις ότι θα περάσει την πρώτη του νύχτα; Το παιδί θα επαναστατήσει στους καινούριους κανόνες και μπορεί να κλοτσάει και να ουρλιάζει, κάνοντας ό,τι μπορεί για να αντιδράσει. Αν υποχωρήσεις εκείνη τη στιγμή, τότε το παιδί θα έχει νικήσει και θα προσπαθήσει να σε έχει κάτω από τον έλεγχό του για πάντα.
Αν όμως επιμείνεις σταθερά στη δεύτερη επιλογή σου και του δείξεις με ήρεμο τρόπο πως αυτή είναι η τελική απόφασή σου, τότε η αντίδρασή του σταδιακά θα μειωθεί. Σε δύο ή τρία το πολύ βράδια θα έχει συνηθίσει την καινούρια ώρα του ύπνου.



Το ίδιο συμβαίνει και με το μυαλό σου. Είναι φυσικό να επαναστατήσει στην αρχή, γιατί δε θέλει καινούρια εκπαίδευση. Αν όμως εσύ έχεις τον έλεγχο κι αν επιμείνεις σταθερά στην απόφασή σου, σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα ο νέος τρόπος σκέψης θα καθιερωθεί. Κι εσύ τότε θα νιώθεις καλύτερα, αφού δε Θα είσαι το αβοήθητο θύμα των ίδιων σου των σκέψεων, αλλά αντίθετα ο κύριός τους.
Πόσες φορές δεν έχουμε παραπονεθεί για κάτι που δε θέλουμε; Μήπως αυτό μας οδήγησε στ’ αλήθεια σ’ εκείνο που επιθυμούσαμε; Η μάχη με το αρνητικό είναι σπατάλη χρόνου αν στ’ αλήθεια θέλουμε να κάνουμε αλλαγές στη ζωή μας. Όσο περισσότερο συγκεντρωνόμαστε σ’ αυτό που δε θέλουμε, τόσο περισσότερο το αυξάνουμε. Ό,τι αντιπαθούσαμε πάντα στον εαυτό μας και στη ζωή μας μένει πάντα μέσα μας.
Αυτό στο οποίο συγκεντρώνουμε την προσοχή μας αυξάνεται και γίνεται μόνιμο στη ζωή μας. Ας απομακρυνθούμε λοιπόν από το αρνητικό και ας συγκεντρώσουμε την προσοχή μας σ’ αυτό που πραγματικά θέλουμε να γίνουμε ή να αποκτήσουμε. Ας μετατρέψουμε τις πιο πάνω αρνητικές δηλώσεις σε θετικές:

Ο δρόμος της αγάπης για τον εαυτό μας
Όπως είδαμε και πιο πάνω, όποιο κι αν είναι το πρόβλημα ο κύριος τρόπος για να βρεθούν λύσεις είναι η ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ. Αυτό είναι το "μαγικό ραβδί" με το οποίο λύνονται όλα τα προβλήματα. Ας θυμηθούμε πόσο καλά πήγαινε η ζωή μας τις φορές που νιώθαμε καλά με τον εαυτό μας. Αλλά και όταν ήμαστε ερωτευμένοι φαινόταν να μην είχαμε κανένα πρόβλημα! Η αγάπη για τον εαυτό μας, λοιπόν, θα μας γεμίσει με τόσο καλά συναισθήματα και τύχη, που θα νιώθουμε ότι βρισκόμαστε στον έβδομο ουρανό. 


ΟΤΑΝ ΑΓΑΠΑΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΝΙΩΘΕΙΣ ΚΑΛΑ.

Είναι αδύνατο να αγαπήσουμε πραγματικά τον εαυτό μας αν πρώτα δε μάθουμε να τον αποδεχόμαστε και να τον επιδοκιμάζουμε όπως ακριβώς είναι. Αυτό σημαίνει πως ποτέ δε θα ασκήσουμε εναντίον του κανενός είδους κριτική. Είμαι έτοιμη τώρα να ακούσω αμέσως όλες τις αντιρρήσεις σας:
"Μα εγώ πάντα έκανα αυτοκριτική".
"Μα πώς μπορεί να μου αρέσει αυτό για τον εαυτό μου;"
"Οι γονείς, οι δάσκαλοι, οι φίλοι, οι εραστές μου πάντα με επέκριναν".
"Τι θα με παρακινήσει να το κάνω αυτό;"
"Μα θα είναι λάθος μου αν κάνω αυτά τα πράγματα".
"Μα πώς θα αλλάξω αν δεν κάνω την αυτοκριτική μου";
 


Εκπαιδεύοντας το μυαλό
Η αυτοκριτική δεν είναι παρά σκέψεις που ακολουθούν την παλιά τους τακτική. Καταλαβαίνεις πώς έχει εκπαιδευτεί το μυαλό μας ώστε να μας επικρίνει και να αντιστέκεται στην κάθε αλλαγή; Ας αγνοήσουμε όμως αυτές τις σκέψεις και ας συνεχίσουμε τη σημαντική δουλειά που ξεκινήσαμε.


Ας ξαναγυρίσουμε στην άσκηση που κάναμε προηγουμένως. Κοίταξε πάλι μέσα στον καθρέφτη και πες: "Αγαπώ και αποδέχομαι τον εαυτό μου ακριβώς όπως είναι". Πώς νιώθεις τώρα; Είναι πιο εύκολο ύστερα από τις ασκήσεις συγχώρησης που κάναμε; Η αποδοχή και η επιδοκιμασία του εαυτού μας είναι το βασικό ζήτημα, είναι το κλειδί για τις θετικές αλλαγές μας.
Τον καιρό που αρνιόμουν τον εαυτό μου έρχονταν στιγμές που ήθελα πολύ να τα βάλω μαζί του. Δε γνώριζα τότε τη σημασία της αποδοχής του. Η πεποίθησή μου για τις ελλείψεις και τα όριά μου ήταν ισχυρότερη από καθετί που θα μπορούσε να μου πει κάποιος για το αντίθετο. Αν κάποιος μου έλεγε πως όλοι γύρω μου με αγαπούσαν, η άμεση αντίδρασή μου ήταν:
"Μα πως είναι δυνατόν; Τι θα μπορούσαν άραγε να βρίσκουν σε μένα";
Έκανα την κλασική σκέψη: "Αν ήξεραν πώς είμαι οτ’ αλήθεια μέσα μου, δε θα μ’ αγαπούσαν".
Δεν είχα την επίγνωση να παραδεχτώ πως κάθε καλό ξεκινάει από τη στιγμή που θα αποδειχτείς αυτό που είναι μέσα σου και θα το αγαπήσεις. Χρειάστηκε χρόνος για να αναπτύξω μια ειρηνική και στοργική σχέση με τον εαυτό μου.


Αρχικά προσπάθησα να ανακαλύψω μέσα μου όλα εκείνα που πίστευα πως ήταν "καλές ιδιότητες". Όμως και αυτό με βοήθησε αρκετά, γιατί και η υγεία μου άρχισε να καλυτερεύει. Η καλή υγεία συμβαδίζει με την αγάπη για τον εαυτό μας. Το ίδιο και η ευημερία, η αγάπη και η δημιουργική έκφραση. Αργότερα έμαθα να αγαπώ και να αποδέχομαι τα πάντα στον εαυτό μου, ακόμα και εκείνες τις ιδιότητες που δεν ήταν "αρκετά καλές". Τότε ήταν που άρχισα πραγματικά να κάνω μεγάλες προόδους.


Louise Hay 
 ¨Μεταμορφώστε τη Ζωή σας¨