Translate

Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2014

Για αυτούς που περιφρονούν το σώμα

Μέρος δεύτερο
Λες “εγώ’ και είσαι περήφανος για αυτή τη λέξη. Σπουδαιότερο όμως από το εγώ - αν και δεν θα το πιστέψεις - είναι το σώμα σου και η τεράστια ευφυΐα του. Tο σώμα, που δεν λέει 'εγώ' αλλά ωστόσο εκπληρώνει το εγώ”. 
Το εγώ σου δεν είναι μια ενιαία οντότητα, είναι ένα τεράστιο πλήθος. Μοιάζει με τις ακτίνες της ρόδας του ποδηλάτου. Για όσο χρόνο κάθε ακτίνα βρίσκεται στην πάνω πλευρά υποκρίνεται ότι εκείνη είναι το εγώ σου. Όσον αφορά το νου σου δεν είσαι ενιαία οντότητα αλλά ένα τεράστιο πλήθος. Υπάρχουν πολλά εγώ μέσα σου κάθε φορά όμως ένα εγώ είναι το κυρίαρχο.


Εκείνο το εγώ λέει σ’ αγαπώ και θα σ’ αγαπώ για πάντα. Θα σ’ αγαπώ ακόμα και μετά το θάνατο. Και την επόμενη στιγμή οι μεγάλοι εραστές καυγαδίζουν και εκσφενδονίζουν πράγματα ο ένας στον άλλον. Αυτό δεν μπορεί να είναι δουλειά του ίδιου εγώ.
Αν έχεις επίγνωση θα συνειδητοποιήσεις ότι πίσω σου υπάρχει μια μεγάλη ουρά από εγώ. Το ένα θέλει να κάνει αυτό, το άλλο θέλει να κάνει εκείνο το τρίτο θέλει κάτι άλλο, ποτέ δεν συμφωνούν. Υπάρχει μια εσωτερική διαμάχη μέσα σου. Επειδή όμως ζούμε χωρίς επίγνωση δεν το συνειδητοποιούμε ποτέ!

Αυτό που αισθάνονται οι αισθήσεις, αυτό που αντιλαμβάνεται το πνεύμα, δεν είναι ποτέ ο τελικός σκοπός. Οι αισθήσεις όμως και το πνεύμα θα ήθελαν να σε πείσουν ότι εκείνα είναι ο τελικός σκοπός όλων των πραγμάτων. Τόσο ματαιόδοξα είναι! Γνωρίζεις ότι οι αισθήσεις σου σε έχουν εξαπατήσει πολλές φορές; 

Όπως όταν ο διψασμένος για νερό στην έρημο νομίζει ότι βλέπει την όαση που θα τον ξεδιψάσει έτσι και στην καθημερινή σου ζωή οι αισθήσεις σου σε εξαπατούν συνεχώς. Και κάθε αίσθηση λέει οτιδήποτε έχω αισθανθεί είναι η πραγματικότητα. Παρατήρησε το αυτό και θα βρεις ότι οι αισθήσεις σου δεν είναι τόσο αξιόπιστες όσο νομίζεις. Ακούς πράγματα που δεν έχουν ειπωθεί. Βλέπεις πράγματα που δεν υπάρχουν. Πιστεύεις σε έννοιες που είναι εντελώς παραλογές. Το σώμα όμως, δεν σε παραπλανά ποτέ!
Αισθήσεις και πνεύμα είναι εργαλεία και παιχνίδια. Πίσω τους βρίσκεται ο Εαυτός-το είναι.

Ο Ζαρατούστρα έλεγε ότι υπάρχουν μόνο δυο πραγματικότητες μέσα σου. Ο εαυτός και το είναι. Ανάμεσα τους βρίσκονται οι αισθήσεις, ο νους, το εγώ κι όλα τους είναι ψεύτικα, είναι εντελώς ανυπόστατα. Αν θες να φτάσεις στο είναι σου άρχισε με το σώμα επειδή αυτά τα δυο είναι η μια και μοναδική πραγματικότητα. Το σώμα σου είναι η εξωτερική πλευρά του είναι σου και το είναι σου είναι η εσωτερική πλευρά του σώματος σου.
Ο Εαυτός αναζητά με τα μάτια των αισθήσεων και αφουγκράζεται με τα αυτιά τού πνεύματος.

Ο Εαυτός πάντοτε αφουγκράζεται και αναζητά. Συγκρίνει, δαμάζει, κατακτά, καταστρέφει, κυβερνά και κυβερνά επίσης και το εγώ. Ο Εαυτός, το είναι σου είναι ο πραγματικός σου κύριος. Κι αν ο εαυτός σου χρησιμοποιεί το νου, τις αισθήσεις σου σαν εργαλεία τότε τα πράγματα είναι απολύτως εντάξει. 
Μέσα στον άνθρωπο όμως τα πράγματα έχουν έρθει πάνω –κάτω. Έχουμε ξεχάσει εντελώς τον κύριο του σπιτιού και ο κάθε υπηρέτης λέει πως οτιδήποτε έχει αισθανθεί εκείνος, πως οτιδήποτε έχει αντιληφθεί εκείνος αυτή είναι η αλήθεια. Ο νους σου προσποιείται ότι εκείνος είναι ο κύριος ενώ είναι μόνο ένας απλώς υπηρέτης. Η δουλειά του είναι να υπηρετεί το είναι σου. Το είναι σου όμως το έχει ξεχάσει τελείως. Κι αυτή ακριβώς είναι η δυστυχία της ανθρωπότητας.

Μόνο με το σώμα σου μπορείς να πλησιάσεις το Θεό. Δεν υπάρχει κανένας άλλος τρόπος. Βασανίζοντας το σώμα σου βασανίζεις τον ίδιο το Θεό επειδή ο Θεός είναι το σώμα σου. Και το σώμα σου είναι πάντοτε όμορφο. Ο νους σπάνια είναι όμορφος και αυτό συμβαίνει όταν ο νους ακολουθεί το σώμα. Το σώμα έχει τη δική του σοφία. Γνωρίζει πώς να τραγουδήσει πώς να χορέψει, πώς να δονηθεί με το Θεό. Η ύλη γνωρίζει πώς να χορέψει με το άγνωστο.
Άφησε το σώμα σου να δονηθεί και να χορέψει, άφησε το να προσευχηθεί. Ακολούθησε το σώμα. Ποτε με κανένα τρόπο μην προσπαθείς να το εξουσιάσεις. Το σώμα είναι το θεμέλιο σου. Όταν αρχίσεις να κατανοείς το σώμα το ενενήντα εννέα τοις εκατό των δυστυχιών σου θα εξαφανιστεί.  Εσύ όμως δεν το ακούς.
Αφουγκράσου το σώμα. Ακολούθησε το σώμα. Το σώμα είναι σοφό. Κι αν έχεις μπει βαθιά μέσα του, τότε, σε κείνα τα βάθη θα βρεις την ψυχή. Η ψυχή είναι κρυμμένη μέσα στα βάθη του σώματος. Η ψυχή είναι ο βαθύτερος πυρήνας του σώματος και το σώμα η εξωτερική περιφέρεια της ψυχής. 


Αποσπάσματα  από το βιβλίο του Osho
 “η σοφία του σώματος”