Translate

Κυριακή 25 Μαΐου 2014

Ξυπνώντας τον εσωτερικό θεό και την εσωτερική θεά

Η Margot Anand αφηγείται:

Λίγο μετά το ταξίδι μου στο Ντεβιπούραμ πήγα στην Αυστραλία για να συμμετάσχω σε ένα ασυνήθιστο πείραμα. Φτιάξαμε με μερικούς φίλους ένα καταφύγιο και επιβάλαμε στους εαυτούς μας να μπουν σε κατάσταση απομόνωσης, σιωπής και απραξίας — δεν διαβάζαμε, δεν γράφαμε, ούτε καν διαλογιζόμαστε, απλά υπήρχαμε — που διήρκεσε είκοσι μία ημέρες.
Επί μέρες περνούσα το ένα μετά το άλλο τα επίπεδα αντίστασης. Μετά από κάθε επίπεδο αντίστασης ακολουθούσε η απελευθέρωση. Πέρασα από καταστάσεις σύγχυσης που τις ακολουθούσαν νέες ενοράσεις. Ένιωθα σαν να πέθαινα μέσα μου. Είδα πόσο η ζωή μου βασίζεται στην εξάρτηση, σε συγκεκριμένες τροφές, συναισθήματα και καταστάσεις, και στην αγάπη, στην άνεση και στο σεξ. Όλα αυτά άρχιζαν να σβήνουν. Δεν είχα, όμως, τίποτα να βάλω στη θέση τους. Μερικές φορές, η παρόρμηση να κάνω κάτι γινόταν αφόρητη. Αντιλήφθηκα απόλυτα την ένταση που δημιουργείται ανάμεσα στην αρσενική παρόρμηση για δράση και τη θηλυκή επιθυμία για ανάπαυση εντός του εαυτού.

Ένα απόγευμα, και ενώ είχαν ήδη περάσει δύο εβδομάδες από τότε που ξεκίνησε η διαδικασία, κάθισα κάτω από ένα δέντρο. Ανάπνεα βαθιά, κοίταζα τον ουρανό και ένιωθα το δέντρο στην πλάτη μου. Έκλεισα τα μάτια μου και, τότε, είδα ένα πανίσχυρο εσωτερικό όραμα. Είδα τον εαυτό μου στην αρσενική μορφή του να κάθεται κάτω από το δέντρο στη στάση του λωτού. Ταυτόχρονα, είδα τον εαυτό μου ως γυναίκα να κάθεται στα γόνατα του άνδρα. Ήμουν δύο διαφορετικά άτομα που, όμως, ήταν ενωμένα σε ένα σώμα, μια καρδιά, μια ψυχή, σε μια ένωση γεμάτη ευδαιμονία. Το σώμα μου είχε πλημμυρίσει από κύματα ενέργειας και ευδαιμονία... 

Ήμουν/ήταν/ήμαστε εκεί ενωμένοι, τυλιγμένοι, ο αρσενικός Μαργκό και η θηλυκή Μαργκό. Κάναμε έρωτα, αναπνέαμε μαζί, ανταλλάσσαμε ενέργεια, μοιραζόμαστε αγάπη — εγώ ως δυνατός άνδρας με κοντά μαλλιά με μένα ως γυναίκα απαλή με μακριά μαλλιά, συγχωνευμένοι σε έκσταση. Έκλεισα τα μάτια μου και ένιωσα τον άνδρα Μαργκό και τη γυναίκα Μαργκό στο πλάι μου - τον έναν από τη μια πλευρά και την άλλη από την άλλη. Μέσα μου, ο Θεός και η Θεά είχαν ενωθεί σε θεία κοινωνία.
Ένιωθα την ένωσή τους να μετατρέπεται σε κύματα ενέργειας, να αναμειγνύεται, να γίνεται φως και να κυκλοφορεί μέσα από τα τσάκρα μου, να διοχετεύεται μέσω των εσωτερικών μεσημβρινών και διόδων του σώματός μου. Μετά, σε μια χαρούμενη έκρηξη μέσα από την κορυφή της κεφαλής μου, η ενέργεια απελευθερώθηκε στο σύμπαν.
Μέσα από αυτή την ασυνήθιστη εμπειρία, το αρσενικό και το θηλυκό στοιχείο μου, οι ανάγκες μου να κάνω και να είμαι, ενοποιήθηκαν σε ένα νέο και βαθύτερο από οποιαδήποτε άλλη φορά επίπεδο.

Όταν επέστρεψα σπίτι, παρατήρησα πως κάτι είχε αλλάξει σε μένα: Ο τρόπος που «έκανα» τα πράγματα ήταν πιο διαλογιστικός, βρισκόμουν σε πιο δυναμική κατάσταση «ύπαρξης», και βίωνα πιο βαθιά ευχαρίστηση και ικανοποίηση. Αυτό που, επίσης, συμβαίνει όλο και περισσότερο είναι ότι το να είμαι μόνη δεν σημαίνει να νιώθω μοναχική ή ατελής. Τώρα μπορώ να μοιραστώ την ολότητά μου με το σύντροφό μου, αντί να την αναζητώ μέσα από αυτόν.
Αυτό που διαπίστωσα μέσα από τη δουλειά που κάνω με τους ανθρώπους στα εκπαιδευτικά προγράμματα, είναι ότι, για να βιώσει και να ενώσει κανείς τις εσωτερικές του πολικότητες, δεν είναι ανάγκη να υποστεί τρεις εβδομάδες αισθητηριακής αποστέρησης ή απομόνωσης. Ο εσωτερικός σας άνδρας και η εσωτερική σας γυναίκα περιμένουν να καλέσετε το δημιουργικό και εκστατικό δυναμικό τους.


Ανακαλύπτοντας την εσωτερική γυναίκα και τον εσωτερικό άνδρα

ΣΚΟΠΟΣ
Να κατανοήσετε καλύτερα με ποιον τρόπο συμπεριφέρονται και αντιδρούν ο εσωτερικός άνδρας και η εσωτερική γυναίκα και να τους ισορροπήσετε. Έτσι, οι επιλογές σας στη ζωή θα αποκτήσουν δύναμη και διαύγεια.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ
Καθήστε κάπου ήσυχα και απόμερα, όπου ξέρετε ότι δεν θα ενοχλήσουν για τριάντα λεπτά έως μία ώρα. Έχετε μαζί σας το ημερολόγιό σας ή ένα σημειωματάριο και στυλό.
Διαμορφώστε έναν απλό ιερό χώρο.

ΑΣΚΗΣΗ
Ξεκινήστε με το Χαιρετισμό της Καρδιάς 
Κρατήστε για λίγο (πέντε λεπτά) το ημερολόγιο και το στυλό σας. Χαλαρώστε και πάρτε μερικές βαθιές αναπνοές. Κλείστε τα μάτια σας και χαλαρώστε το λαιμό και τους ώμους, αφεθείτε, μαλακό; είστε μέσα σας. Αναρωτηθείτε: 
«Ποιος είμαι στη δεκτική θηλυκή πλευρά μου; Με ποιον τρόπο ενεργώ και ανταποκρίνομαι;»
Καταγράψτε τις απαντήσεις με τη σειρά που παρουσιάζονται (για παράδειγμα, υπομονετικός, ανεκτικός, ανοιχτόκαρδος, συμπονετικός, γοητευτικός, ανασφαλής, συνεσταλμένος... ό,τι σας έρθει).
Μετά από πέντε λεπτά, ξανακλείστε τα μάτια σας και αναρωτηθείτε: «Ποιος είμαι όταν βρίσκομαι στην ενεργητική, αρσενική πλευρά μου; Με ποιον τρόπο αντιδρώ;»
Καταγράψτε τις απαντήσεις με τη σειρά που εμφανίζονται (για παράδειγμα, παίρνω πρωτοβουλίες, εκφράζω τις ανάγκες μου, αναρωτιέμαι τι θέλω, θέλω να γίνονται τα πράγματα με το δικό μου τρόπο, είμαι υπερβολικά προσανατολισμένος σε στόχους... ό,τι σας έρθει).
Δείτε το θετικά και διασκεδάστε καθώς θα αξιολογείτε τον τρόπο με τον οποίο αντιδράτε σε κάθε περίσταση της ζωής: Ποια πλευρά σας κυριαρχεί στη δουλειά; Η αρσενική ή η θηλυκή; Στο σπίτι; Στις σχέσεις σας; Στα πάρτι; Με τα παιδιά σας; Όταν κάνετε έρωτα; Εκτιμήστε την αναλογία αρσενικών και θηλυκών αντιδράσεων σε κάθε περίπτωση (για παράδειγμα, στη δουλειά: 70 τοις εκατό αρσενικός/ή, ενεργητικός/ή, και 30 τοις εκατό θηλυκός/ή, δεκτικός/ή)


Μπορείτε να συμπληρώσετε τα παρακάτω

Θηλυκή πλευρά                           Ακούει προσεκτικά (%)
Στη δουλειά
Με τον/τη σύντροφο σας 
Με τα παιδιά σας
Όταν κάνετε έρωτα 
                                                                       Σύνολο...



Αρσενική πλευρά                        παιρνει πρωτοβουλιες  (%)
Στη δουλειά
Με τον/τη σύντροφο σας 
Με τα παιδιά σας
Όταν κάνετε έρωτα 
                                                                        Σύνολο...




ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ

Θυμηθείτε: και τα δύο φύλα διαθέτουν τα χαρακτηριστικά της δεκτικότητας και της ενεργητικότητας. Συνεπώς, η άσκηση αυτή μπορεί να γίνει από άνδρες και από γυναίκες. Το ιδανικό σκορ θα ήταν ένα συνολικό ποσοστό 50 τοις εκατό για την αρσενική πλευρά και 50 τοις εκατό για τη θηλυκή πλευρά.
Άνισα σκορ μπορεί να διαπιστωθούν τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες — για παράδειγμα, 90 τοις εκατό η αρσενική πλευρά και 10 τοις εκατό η θηλυκή πλευρά, ή 70 τοις εκατό η θηλυκή πλευρά και 30 τοις εκατό η αρσενική πλευρά.
Τα αποτελέσματα μπορεί να σας καταπλήξουν, όποιο κι αν είναι το τελικό σκορ. Αξιοποιήστε τα για να αυξήσετε την ισορροπία στη ζωή σας μέσα από τον τρόπο με τον οποίο αντιδράτε στις διάφορες καταστάσεις. Αν, για παράδειγμα, κλείνετε περισσότερο προς την αρσενική πλευρά, μπορεί να θελήσετε να εξασκηθείτε σε ποιο δεκτικές συμπεριφορές, όπως η υπομονή, η ενσυναίσθηση και η εμπιστοσύνη Αν κλείνετε περισσότερο προς τη θηλυκή πλευρά, μπορεί, να θελήσετε να ασκηθείτε σε πιο ενεργητικές συμπεριφορές, όπως η ανάληψη και η άσκηση εξουσίας και η λήψη πρωτοβουλιών και ευθυνών.
Είναι μια εξαιρετική άσκηση και μπορείτε να την κάνετε μαζί με τον/τη σύντροφό σας. Μη μιλάτε όταν γράφετε. Κατά τη διάρκεια της άσκησης αποφεύγετε να μοιράζεστε πληροφορίες. Περιμένετε έως ότου ολοκληρώσετε και, στη συνέχεια, μοιραστείτε και διασκεδάστε...


Η τέχνη της καθημερινής έκστασης
Margot Anand