Translate

Κυριακή, 5 Ιανουαρίου 2014

Το TOP TEN της Γιόγκα

Διαλέξαμε για σας όχι τις πιο δημοφιλείς asana (πόζες-στάσεις) αλλά τις 10 καλύτερες σύμφωνα με τη θεραπευτική τους αξία. Χρειάζεται όμως να σημειωθεί ότι η επανάληψη και η σωστή εκτέλεση της πόζας φέρνει τα ευεργετικά αποτελέσματα της




1. Σαρβαγκασάνα ή Βασίλισσα (ή αλλιώς η στάση των ώμων)
Η βασίλισσα είναι μια από τις μεγαλύτερες ασκήσεις που σχεδιάστηκε ποτέ από την ανθρώπινη διάνοια και είναι πολύ εύκολη στην εκτέλεση της. Φέρνει ευεξία σε όλο το σώμα και ελαστικότητα στην σπονδυλική στήλη. Όταν κάποιος μπορεί να μείνει σε αυτή τη στάση πάνω από 3-4 λεπτά τότε μπορεί να απολαμβάνει και τα άλλα ευεργετήματα αυτής της asana τα οποία είναι:
1. κατευθύνει τη ροή του αίματος (κλείδωμα σαγονιού στο στήθος) στον θυρεοειδή αδένα εξασφαλίζοντας την υγεία της περιοχής.
2. δυναμώνει τα νεύρα της σπονδυλικής στήλης
3. απομακρύνει την δυσκοιλιότητα και θεραπεύει τις αιμορροΐδες (εσωτερικές και εξωτερικές)
4.θεραπευει την χαλάρωση των σπλαχνικών μυών
5. εξαφανίζει την δυσπεψία
6. τονώνει την σεξουαλικότητα, δημιουργεί ζωτικότητα στην περιοχή της λεκάνης (ειδικά στα ανδρικά όργανα)
7. όσον αφορά τις γυναίκες απομακρύνει την δυσκολία στη λειτουργία της περιόδου και θεραπεύει την ανεπάρκεια των ωοθηκών.
8. θεραπεύει τις κιρσώδεις φλέβες
9. συντελεί στην υγεία του δέρματος και τονώνει τις περιοχές που έχει εξασθενήσει η αίσθηση της αφής
10. θεραπεύει την αμυγδαλίτιδα
11. επαναφέρει την υγεία στο ασθενημένο σώμα μετά από εγκυμοσύνη και τοκετό.
Προσοχή: δεν συνιστάται σε ανθρώπους που έχουν αδύνατη καρδιά και χρόνιες
καρδιακές παθήσεις. Μετά την Asana της  Βασίλισσας μπορούμε να εκτελέσουμε
την πόζα του ¨ψαριού¨ για να ενισχύσουμε τα θεραπευτικά ευεργετήματα της


2. Χαλασάνα ή το Άροτρο
Προηγείται της πόζας της Βασίλισσας και δεν είναι απαραίτητο να φτάσει κάποιος στην τελική στάση αν η σπονδυλική του στήλη δεν έχει ελαστικότητα. Εκτελείται πολύ αργά και με πλήρη συνείδηση του σώματος και των κινήσεων που χρειάζεται να κάνει. Η ανώτατη διάρκεια στην πόζα αυτή (σε όλη τη διάρκεια της εκτέλεσής της) είναι 4 λεπτά
Με τη στάση αυτή δυναμώνουμε τους κοιλιακούς μύες, τους ραχιαίους και τους αυχενικούς και διατηρούμε την νεανικότητα  (ελαστικότητα, ευλυγισία) της σπονδυλική μας στήλης. Λειτουργεί θεραπευτικά στον θυρεοειδή.


3. Ματσυασάνα ή το Ψαράκι

Εκτελείται συνήθως μετά την asana της βασίλισσας ενισχύοντας τα αποτελέσματα της αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί κάποιος να την εκτελέσει ξεχωριστά. Αυτή η asana φέρνει βαθιά αναπνοή στο σώμα, διεγείρει τα νεύρα της σπονδυλικής στήλης και τονώνει τους αδένες της επίφυσης και της υπόφυσης. Απαλλάσσει από το άσθμα και τη βρογχίτιδα. Απομακρύνει τη δυσκοιλιότητα και καθαρίζει το έντερο. Στο ψυχολογικό επίπεδο μπορούμε να πούμε ότι απομακρύνει την κατάθλιψη.


4. Πατσιματάνα ή ο Άρχοντας 
Είναι μια από τις σπουδαιότερες πόζες στη Χάθα γιόγκα και τεντώνει τους πίσω μύες όλου του σώματος ειδικά τους ιγνυακούς τένοντες. Δημιουργεί μια δυνατή κοιλιά, τονώνει τα εσωτερικά όργανα, διεγείρει την κυκλοφορία του αίματος στην πυελική περιοχή (λεκάνη) και ενισχύει την καλή λειτουργία των γεννητικών οργάνων. Θεραπεύει τη δυσπεψία, τη δυσκοιλιότητα και δρα σαν ασπίδα απέναντι στην ισχιαλγία.
Προσοχή: δεν πρέπει να εκτελείται πάνω από τρία λεπτά γιατί λειτουργεί ανασταλτικά όσον αφορά την δυσκοιλιότητα


5. Τζανουζιρασάνα ή μισός Άρχοντας
Βοηθά στη γενική τόνωση του σώματος. Διεγείρει τα όργανα της κοιλιακής περιοχής και είναι ένα θαυμάσιο φάρμακο για την αποσυμφόρηση του συκωτιού και της σπλήνας. Προστατεύει την υγεία του προστάτη, της ουροδόχου κύστης και θεραπεύει τις αιμορροΐδες. Βοηθά στην απομάκρυνση της οσφυαλγίας και ασκεί μια προστατευτική επιρροή πάνω στα ισχιακά νεύρα. Σε ψυχολογικό επίπεδο μπορούμε να πούμε ότι απομακρύνει κάθε αίσθημα τεμπελιάς και υπνηλίας.


6. Σαλαμπασάνα ή Ακρίδα

Σε αυτή τη στάση κάνουμε μια ιδιαίτερη αναπνοή που βοηθά στην ενδυνάμωση και την ελαστικότητα των πνευμόνων και στην αναζωογόνηση των πνευμονικών κυψελίδων. Επίσης δυναμώνει τους καρδιακούς μύες και διεγείρει την σπονδυλική στήλη. Ασκεί έντονα το διάφραγμα και συντελεί στην καλή υγεία του νευρικού συστήματος.
Η αναπνοή γίνεται ως εξής: εισπνέουμε βαθιά, αργά και σηκώνουμε τα πόδια προς τον ουρανό. Όσο έχουμε τα πόδια ψηλά κρατάμε την αναπνοή μας. Όταν δεν αντέχουμε άλλο κατεβάζουμε τα πόδια και εκπνέουμε αργά.


7. Παρμπατασάνα ή στάση του Βουνού

Μια πόζα που έχει μεγάλη θεραπευτική αξία γιατί επιδρά όχι μόνο στα όργανα της κοιλιακής περιοχής αλλά και στους πνεύμονες δυναμώνοντας τις πνευμονικές κυψελίδες. Ακόμα διεγείρει την καρδιά, βελτιώνει την πέψη, θεραπεύει την αδράνεια του πεπτικού σωλήνα και απομακρύνει την δυσπεψία.
Είναι όμως πολύ σημαντικό να κρατάμε την επιμήκυνση του σώματος κατά την εκτέλεση της άσκησης και να αναπνέουμε βαθιά και συνειδητά με τον εξής τρόπο: Εισπνέοντας ρουφάμε προς τα μέσα την κοιλιά και ανεβάζουμε προς τα πάνω τα πλευρά κατευθύνοντας προς τα εκεί τον αέρα της εισπνοής. Εκπνέοντας αδειάζουμε όλο τον αέρα βγάζοντας προς τα έξω την κοιλιά


8. Μαγιουρασάνα ή Παγώνι
Είναι μια πολύ ενεργοποιός άσκηση. Δυναμώνει και κάνει πιο υγιή τα όργανα της πέψης. Επαναφέρει το διογκωμένο συκώτι και τη σπλήνα στο φυσιολογικό μέγεθος, και θεραπεύει την κακή λειτουργία του συκωτιού. Απομακρύνει τη δυσκοιλιότητα και διεγείρει τους πνεύμονες. Ελέγχει τα αέρια στο στομάχι, τη χολή και θεραπεύει τον διαβήτη. Αντεδεικνυται σε ανθρώπους που έχουν δυσπεψία σε προχωρημένο στάδιο.
Παραλλαγή της είναι η Χανσασάνα (τα πόδια στο πάτωμα) με τα ίδια ευεργετήματα αλλά σαφώς  μικρότερου βαθμού.


9. Σιρσασάνα ή Βασιλιάς

Όπως το λέει το όνομα της θεωρείται ο βασιλιάς όλων των ασκήσεων. Πρέπει να εκτελείται συνειδητά και πολύ αργά. Δεν πρόκειται για ακροβατική άσκηση και πρέπει να αποφεύγονται οι απότομες γρήγορες κινήσεις και τα πηδήματα. Η σπονδυλική στήλη στο τελικό στάδιο χρειάζεται να είναι σε απόλυτη ευθεία.
Τα ευεργετήματα που δέχεται το σώμα από την Σιρσασάνα είναι πολύ σπουδαία. Eκτελώντάς την, διεγείρεται ο εγκέφαλος και εξασφαλίζεται η καλή υγεία του νευρικού συστήματος. Βελτιώνεται η μνήμη και θεραπεύεται η αϋπνία. Θεραπεύεται ακόμα η δυσπεψία, η δυσκοιλιότητα, προβλήματα στη χολή καθώς και η συμφόρηση στο λαιμό, στη σπλήνα και το συκώτι.
Είναι σημαντικό μετά την εκτέλεση της πόζας να μπαίνουμε στη στάση ¨νεκρή ζώνη¨ για 15 λεπτά τουλάχιστον ώστε το σώμα να ηρεμήσει. 


10. Σαβασάνα ή Νεκρή Ζώνη ή στάση του Νεκρού

Διαλογιστική, αποσυμφοριτική στάση που γαληνεύει το σώμα και το μυαλό. Αν και το όνομα της σχετίζεται με τον νεκρό η Σαβασάνα είναι ο μεγάλος προστάτης της ζωής. Απομακρύνει κάθε είδους ένταση και επιβραδύνει φυσιολογικά το ρυθμό της αναπνοής και την λειτουργία της καρδιάς. 


δέσποινα παλαμάρη
namaste