Translate

Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου 2013

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΝΟΕΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΟΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟ  ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΤΣΑΚΡΑ 

ΠΡΩΤΟ ΤΣΑΚΡΑ
Καθίστε στο πάτωμα πάνω στις φτέρνες σας (θέση γονάτισης) και βάλτε τα χέρια σας πάνω στους μηρούς. 

Πάρτε βαθιά εισπνοή ανοίγοντας το στήθος όσο περισσότερο μπορείτε και εκπνεύστε σπρώχνοντας το στήθος προς τα μέσα (να στρογγυλεύει η πλάτη).
Κάντε αρκετές επαναλήψεις.

 
ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΣΑΚΡΑ
Καθίστε στο πάτωμα με τα πόδια σταυρωτά (θέση οκλαδόν). Πιάστε  τους αστραγάλους με τα χέρια σας και εισπνεύστε ανοίγοντας το στήθος όσο περισσότερο μπορείτε, σπρώχνοντας ταυτόχρονα το πάνω μέρος της λεκάνης προς τα πίσω.
Εκπνέοντας σπρώξτε το στήθος προς τα πίσω και τη λεκάνη προς τα εμπρός.(φέρτε τον κόκκυγα προς το πρόσωπο).
Επαναλάβετε αρκετές φορές.

ΤΡΙΤΟ ΤΣΑΚΡΑ

Ξαπλώστε ανάσκελα με τα πόδια κλειστά.
Ανυψώστε 10-15 εκατοστά τις φτέρνες από το πάτωμα έχοντας τεντωμένα τα πόδια. Σηκώστε το κεφάλι για να κοιτάξετε τα πέλματα σας. Τεντώστε τα χέρια σας έχοντας την αίσθηση ότι τα μακραίνετε για να πιάσετε τα πέλματα σας. Στη θέση αυτή αναπνεύστε λαχανιαστά από την μύτη μετρώντας μέχρι το 30. Ξεκουραστείτε για 30 ΄΄
Κάντε πολλές επαναλήψεις.

ΤΕΤΑΡΤΟ ΤΣΑΚΡΑ
Καθίστε σε θέση οκλαδόν με όρθια την πλάτη και κλείνοντας τα δάχτυλα πιάστε τα σφικτά μεταξύ τους, στο κέντρο της καρδιάς, έχοντας τους αγκώνες στο ύψος των ώμων. Κάντε τραμπάλα τους αγκώνες σας αναπνέοντας αργά και βαθιά καθώς κάνετε την κίνηση.
Επαναλάβετε πολλές φορές.
 
Αφού ξεκουραστείτε για 1-2 λεπτά επαναλάβετε την άσκηση στην θέση της γονάτισης κρατώντας τη λεκάνη ακίνητη. Αυτή η θέση ανυψώνει την ενέργεια σας περισσότερο.

ΠΕΜΠΤΟ ΤΣΑΚΡΑ
Καθίστε οκλαδόν κρατώντας τα γόνατα σας. Οι ώμοι να είναι ίσιοι. Πάρετε εισπνοή σπρώχνοντας τους ώμους προς τα αυτιά σας και με την εκπνοή τους κατεβάζετε. Αφού επαναλάβετε πολλές φορές
Εισπνεύστε σηκώνοντας τους ώμους και κρατήστε την αναπνοή σας για 15΄΄
Ύστερα χαλαρώστε. Εκτελέστε την ίδια άσκηση από την θέση της γονάτισης.

ΕΚΤΟ ΤΣΑΚΡΑ
Καθίστε σε θέση οκλαδον και ενώστε τα χέρια σας όπως στην άσκηση στο τέταρτο τσάκρα, στο ύψος όμως του λαιμού.
Εισπνεύστε και κρατήστε την αναπνοή σας. Σφίξτε την κοιλιά σας και τους σφιγκτήρες σας σπρώχνοντας την ενέργεια σας προς τα πάνω (όπως θα κάνατε με την οδοντόκρεμα στο σωληνάριο).Εκπνεύστε την ενέργεια από την κορυφή του κεφαλιού σας ενώ ταυτόχρονα σηκώνετε τα χέρια, όπως είναι δεμένα, πάνω από το κεφάλι.
Επαναλάβετε πολλές φορές και εκτελέστε την ίδια άσκηση και στην θέση της γονάτισης.

ΕΒΔΟΜΟ ΤΣΑΚΡΑ
Καθίστε οκλαδόν με τα χέρια τεντωμένα πάνω από το κεφάλι. Πλέξτε τα δάχτυλα σας εκτός από τους δείκτες που κρατώντας τους ενωμένους δείχνουν τον ουρανό.
Εισπνεύστε φέρνοντας τον αφαλό μέσα και εκπνεύστε χαλαρώνοντας τον αφαλό. (Αν θέλετε στην εισπνοή λέτε με την εσωτερική σας φωνή ¨σατ¨ και στην εκπνοή ¨ναμ¨)

Επαναλάβετε για αρκετά λεπτά με γρήγορες αναπνοές.
Μετά εισπνεύστε και σπρώξετε την ενέργεια από την βάση της σπονδυλικής στήλης προς το κεφάλι σφίγγοντας πρώτα τους σφιγκτήρες και μετά τους στομαχικούς μύες. Κρατήστε την αναπνοή σας και εκπνεύστε χωρίς να χαλαρώσετε τους μυς σας.
Ξεκουραστείτε για λίγο και επαναλάβετε την άσκηση στην θέση της γονάτισης. 


 Οι ασκήσεις αναπνοών είναι από το 
«χέρια όλο φως» 
της Barbara Αnn Brennan