Translate

Τρίτη, 19 Νοεμβρίου 2013

Οι τεχνικές της Γιόγκα

Γιόγκα είναι η ένωση  Σώματος και Πνεύματος. 
Η ένωση της ατομικότητας με την Θεϊκή διάνοια που ενορχηστρώνει το Σύμπαν.
Είναι η σύνθεση σώματος, νου και ψυχής μέσα από διαδικασίες που ενισχύουν τον συντονισμό του σώματος και φέρνουν την ενοποίηση σε όλα τα επίπεδα της ζωής.
Την ένωση σώματος, νου και ψυχής μπορούμε να την πετύχουμε μέσα από τις τεχνικές της γιόγκα που είναι οι εξής:

Asana: σωματικές στάσεις
Pranayama: αναπνευστικές ασκήσεις
Drushti: εστίαση του βλέμματος μας
Bandha: το κλείδωμα της ενέργειας στις διάφορες στάσεις
Mundra: συγκεκριμένες στάσεις ολοκλήρου του σώματος ή μεμονωμένων μερών του όπως τα μάτια, τα χέρια και η γλώσσα.
Dhyana: Διαλογισμός
Τεχνικές αποτοξίνωσης του σώματος


Περισσότερα για τις Asana και την Pranayama
 

Asana
Οι στάσεις του σώματος δεν είναι απλές ασκήσεις γυμναστικής αλλά ένα μέρος από ένα εξειδικευμένο σύστημα που μας οδηγεί στην προσωπική ανάπτυξη και την ευεξία
 

Οι Αsana επαναφέρουν το σώμα στην αρχική του ισορροπία προσφέροντας άσκηση όχι μόνο εξωτερική αλλά και εσωτερική. Απομακρύνουν την σωματική ενόχληση που συσσωρεύετε στο σώμα κατά την διάρκεια της ημέρας και βοηθούν στην ενδυνάμωση και την ευλυγισία των μυών και των αρθρώσεων. 
Τονώνουν τα εσωτερικά όργανα και ΄΄ανοιγουν΄΄ τα κανάλια ενέργειας που υπάρχουν μέσα μας. Επιτρέπουν στην ζωτική ενέργεια να κυλήσει ανεμπόδιστα κάνοντας μας να νιώθουμε αναζωογονημένοι.
Υπάρχουν Αsana από όρθια και ακάθιστη θέση. Αsana με στροφή, με μπροστινή, ανάποδη ή πίσω κλίση του κορμού. Όλες στοχεύουν να αναβαθμίσουν την κίνηση του σώματος και την λειτουργία των εσωτερικών οργάνων.

Παράδειγμα: η «στάση της βασίλισσας» είναι μια asana με ανάποδη κλίση που αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος στον θυρεοειδή και τον παραθυρεοειδή αδένα οδηγώντας τους προς την αρχική τους υγεία. Παράλληλα ενδυναμώνει τα νεύρα της σπονδυλικής στήλης, τους μυς της πλάτης και του αυχένα.
Επειδή τα εσωτερικά όργανα αλλάζουν θέση λόγω της ανάποδης στάσης του σώματος είναι σαν να ΄΄φρεσκάρονται΄΄ από την ακινησία. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την θεραπεία της σπλαγχνόπτωσης, και της χαλάρωσης των κοιλιακών μυών. Βοηθά ακόμη στην απομάκρυνση της δυσκοιλιότητας και στις δυσκολίες της περιόδου. Διορθώνει την ανεπάρκεια των ωοθηκών και προάγει την σεξουαλική υγεία στους άντρες και στις γυναίκες.
Οι Αsana γενικά μας προετοιμάζουν, παράλληλα με τη σωματική βελτίωση, στη νοητική και στη πνευματική εξέλιξη και ανάπτυξη γιατί δεν αφορούν ουσιαστικά την άσκηση του σώματος αλλά την εσωτερική άσκηση του Είναι.

Pranayama
H αναπνοή είναι εκείνη που μας συνδέει με όλα όσα μας περιβάλλουν. Άνθρωποι, ζώα, φυτά αναπνέουμε τον ίδιο αέρα. Σε κάθε εισπνοή–εκπνοή ανταλλάσουμε αβίαστα την προσωπική μας ενέργεια με την ενέργεια του σύμπαντος.
Η αναπνοή είναι κάτι περισσότερο από μια διαδικασία εισπνοής και εκπνοής. Όταν γίνεται με ένα συγκεκριμένο και συνειδητό τρόπο ενισχύει τις θεραπευτικές και εναρμονιστικές επιδράσεις της ζωτικής ενέργειας (πράνα) που περιέχει ο αέρας.


Ο άνθρωπος που μαθαίνει να αναπνέει αργά οδηγείται να αναπνέει βαθιά. Οι πνεύμονες του γεμίζουν ολοκληρωτικά με αέρα και με αυτόν τον τροπο απομακρύνεται ο ΄΄λιμνάζων΄΄ αέρας και τα μικρόβια που έχουν εγκατασταθεί εκεί. Ταυτόχρονα με την βαθιά αναπνοή γίνεται ένα αντανακλαστικό μασάζ στο στομάχι και το συκώτι προωθεί την ανταλλαγή του ακάθαρτου αίματος με καθαρό και οξυγονομένο αίμα. Αναζωογονούνται με αυτόν τον τροπο τα νεύρα, η σπονδυλική στήλη, η καρδιά και έχουν καλύτερη λειτουργία.
Η συνειδητή αναπνοή είναι σαν να ξεκλειδώνει ορισμένες ενεργειακές συχνότητες που υπάρχουν στον αέρα. Κατευθύνοντας την σωστά, μπορούμε να την χρησιμοποιήσουμε για δημιουργικότητα και θεραπεία.

Πλήρης ή τρισδιάστατη αναπνοή
Η πλήρης αναπνοή (ντίργκα) είναι μια αναπνευστική άσκηση που καθαρίζει και εξισορροπεί. Κατά την εκτέλεση της γεμίζετε με αέρα συνειδητά τρεις διαφορετικές περιοχές των πνευμόνων σας. Ξεκινάτε από την χαμηλότερη περιοχή, προχωράτε στην μεσαία και ολοκληρώνετε στην υψηλότερη περιοχή.
Εκτελείτε αυτήν την αναπνευστική άσκηση μέχρι να την μάθετε ξαπλωμένοι ή καθισμένοι σε μια καρέκλα έχοντας ίσια την πλάτη. Η εισπνοή και η εκπνοή γίνεται από την μύτη. Αυτό το είδος αναπνοής χρησιμοποιείτε σε αρκετές asana
α) Στο πρώτο στάδιο της πλήρους αναπνοής εισπνεύστε αργά και βαθιά γεμίζοντας το κάτω μέρος των πνευμόνων με αέρα. Μπορείτε να φανταστείτε ότι μέσα στην κοιλιά σας υπάρχει ένα μπαλόνι που χρειάζεται να φουσκώσετε.
Στην εισπνοή το μπαλόνι φουσκώνει ΄΄γεμίζοντας΄΄ την κοιλιά με αέρα. Στην εκπνοή ξεφουσκώστε το μπαλόνι αφήνοντας τον αέρα να βγει έξω από το σώμα. Επαναλάβετε την διαδικασία πολλές φορές μέχρι να εξοικειωθείτε με αυτόν τον τρόπο αναπνοής. (διαφραγματική αναπνοή)
β) Στο δεύτερο στάδιο φέρτε τον αέρα στο μεσαίο μέρος των πνευμόνων. Αφού γεμίσετε το ΄΄μπαλόνι΄΄ με αέρα, (πρώτο στάδιο), τον κατευθύνεται προς τα επάνω ανοίγοντας τα πλευρά. Εισπνεύστε και εκπνεύστε πολλές φορές γεμίζοντας με αέρα τόσο την κάτω όσο και την μεσαία περιοχή των πνευμόνων.
γ) Στο τρίτο στάδιο αφού γεμίσετε το ΄΄μπαλόνι΄΄ με αέρα και ανοίξετε τα πλευρά σας, στείλτε την αναπνοή σας ακόμα ψηλότερα γεμίζοντας το πάνω μέρος των πνευμόνων μέχρι την κλείδα. Στην εκπνοή αδειάστε τον αέρα σταδιακά πρώτα από ψηλότερη περιοχή, μετά από την μεσαία και τέλος από την κάτω.


Ασκηθείτε στην πλήρη αναπνοή μέχρι η αναπνοή σας να γίνεται με μια ομαλή συνεχή κίνηση και κατευθύνεται διαδοχικά την προσοχή σας από το διάφραγμα στα πλευρά και από τα πλευρά στην κλείδα.
Οραματιστείτε αυτή τη βαθιά αναπνοή να τρέφει τα όργανα, τους ιστούς και τα κύτταρα του σώματος σας.
Όπως ο αέρας διαλύει τον καπνό έτσι και η Pranayama καθαρίζει τα εσωτερικά όργανα, τις αισθήσεις, το νου, την αντίληψη και το ΄΄εγώ΄΄.